objavljeno prije 9 godina i 6 mjeseci
FILMOVI

FAK recenzija: Mommy

U svojoj 25. godini, dakle vremenu kada je većina nas privodila faks kraju ili se čvarila na nekom poslu, Xavier Dolan je poznati i priznati filmski umjetnik koji snima maničnim tempom od najmanje jednog filma godišnje

Sjajan film Xaviera Dolana
Sjajan film Xaviera Dolana (Arhiva)

Xavier Dolan

,

,

film Mommy

Di ste bili, šta ste radili u svojoj 20. godini? Vjerojatno ste upisali neki faks ili radili neki glupi posao, a kreativnu energiju trošili na razmišljanje o izlascima, putovanjima, ženskama/tipovima, alkoholu i lakim drogama. U mom slučaju to drži.

Kanadski wunderkind Xavier Dolan u svojoj je 20. godini snimio svoj prvi film, i to kakav! J'ai tue ma mere / I Killed My Mother (2009) jedan je od upečatljivijih debitantskih filmova u posljednje vrijeme i nije neki opskurni poluamaterski uradak po sistemu "jedva smo se okupili, love nema, ali barem se dobro zezamo", nego film koji je imao premijeru na Danima režije u Cannesu i tamo pobrao visoka priznanja.

U svojoj 25. godini, dakle vremenu kada je većina nas privodila faks kraju ili se čvarila na nekom poslu, Xavier Dolan je poznati i priznati filmski umjetnik koji snima maničnim tempom od najmanje jednog filma godišnje. To su sve koncepcijski zahtjevni filmovi, a ne hod po utabanim stazama žanra ili hipstersko-festivalskih ukusa, iako tu ima i hipsteraja i festivalske fame.

Primjera radi, većina filmskih umjetnika u njegovoj dobi iza sebe ima možda nekoliko studentskih filmova, možda neki kratki ili srednji metar, a oni poduzetniji čak i debitantski profesionalni film. Istini za volju, Dolan je imao nekakav rani start, otac mu je profesionalni glumac, a i on sam je bio dijete-glumac i takoreći odrastao je s filmom i na filmu. Pa ipak je njegova karijera u najmanju ruku impresivna i po broju i po kvaliteti naslova.

28.11.2014. 08:30:00