Facebook radi na borbi protiv dezinformacija
Svi su partneri s kojima kompanija surađuje licencirani od strane neovisne Međunarodne mreže za kontrolu točnosti podataka (International Fact-Checking Network)
Facebook se diljem svijeta, u okviru svoje borbe protiv dezinformacija, udružuje s neovisnim, vanjskim kontrolorima točnosti podataka koji pregledavaju sadržaj i ocjenjuju njegovu točnost.
Kompanija je danas najavila širenje tog programa u Hrvatskoj kroz suradnju s Agence France Presseom (AFP), koji će se pridružiti Faktografu s kojim Facebook već surađuje. Uz to, danas je program pokrenut i u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Sjevernoj Makedoniji.
Svi su partneri s kojima kompanija surađuje licencirani od strane neovisne Međunarodne mreže za kontrolu točnosti podataka (International Fact-Checking Network).
Kad kontrolor točnosti podataka ocijeni sadržaj netočnim, Facebook ga prikazuje niže u Novostima (News Feedu), smanjujući njegovo širenje te broj ljudi koji će ga vidjeti. Stranice i domene koje nastave dijeliti netočne vijesti vidjet će da se njihovo širenje smanjilo te da im je ukinuta mogućnost ostvarivanja zarade i oglašavanja. U slučaju kad je neka objava označena netočnom, Facebook na to upozorava korisnike koji su je vidjeli ili pokušali podijeliti.
„Drago nam je što u Hrvatskoj širimo program suradnje s neovisnim kontrolorima točnosti podataka partnerstvom s AFP-om. Borba protiv netočnih vijesti odgovornost je koju shvaćamo vrlo ozbiljno i iz tog razloga neprestano radimo na tome da pomognemo u sprečavanju širenja dezinformacija na našoj platformi. AFP je Facebookov ključan partner u kontroli točnosti podataka s novinarima na terenu u cijelom svijetu. Veselimo se nastavku naše suradnje koju širimo i u Hrvatskoj", izjavila je Sophie Eyears, voditeljica razvoja strateških partnerstava u Facebooku.
Program je u skladu s Facebookovim trodijelnim procesom kojem je cilj unaprijediti kvalitetu i autentičnost vijesti u Novostima (News Feedu). Facebook pritom uklanja korisničke račune i sadržaj koji krše njegove Standarde zajednice (Community Standards) ili pravila oglašavanja (ad policies), smanjuje širenje netočnih vijesti i neautentičnog sadržaja poput senzacionalističkih, clickbait naslova te informira ljude pružajući im širi kontekst objava koje im se prikazuju.
„S velikim zadovoljstvom jačamo globalno partnerstvo s Facebookom u borbi protiv dezinformacija i pokretanje novih aktivnosti u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Srbiji potvrda je važne uloge AFP-a kao relevantnog medija u toj domeni. S više od 80 stručnih novinara u 37 država, koristimo najveću svjetsku mrežu novinara posvećenih digitalnoj potvrdi, provjeravajući i demistificirajući netočne vijesti koje se šire online", izjavila je Christine Buhagiar, regionalna direktorica AFP-a za Europu.
Facebook danas surađuje s više od 70 partnera koji kontroliraju točnost sadržaja na više od 50 jezika diljem svijeta te ulaže u daljnje jačanje svojih aktivnosti u tom području. Faktograf kontrolira točnost sadržaja u Hrvatskoj od travnja 2019.
Novi komentar