Facebook prepoznaje fake news?
Facebook lansira novu kampanju koja pomaže u prepoznavanju lažnih vijesti
Facebook je više nego ikad usmjeren na povezivanje ljudi s relevantnim i točnim izvorima informacija i prikazivanje što manje dezinformacija, osobito u vezi Covida-19. Dosad su uložili značajna sredstva u uklanjanje korisničkih računa i sadržaja koji krše njihove uvjete korištenja i pravila oglašavanja, smanjenje širenja lažnih vijesti i informiranje ljudi pružajući im širi kontekst objava koje im se prikazuju - kako bi ljudi mogli odlučiti o tome što će čitati, čemu će vjerovati i što će podijeliti.
Facebook želi pružiti ljudima alate koji će im omogućiti donošenje informirane odluke o informacijama koje vide dok su online i o izvorima tih informacija. S ciljem jačanja tih aktivnosti, u narednim će tjednima u državama regije EMEA (Europe, Bliskog Istoka i Afrike) provoditi kampanju kojom će educirati i informirati ljude o načinima kojima mogu prepoznati potencijalne lažne vijesti.
U suradnji sa svojim partnerima koji rade na provjeravanju informacija, kompanija je odredila „Tri pitanja koja će vam pomoći eliminirati lažne vijesti"¸ koja će se prikazivati na Facebooku kroz niz kreativnih oglasa i voditi na posebnu stranicu http://www.stampoutfalsenews.com/. Putem tih će se oglasa od ljudi tražiti da kritički razmišljaju o informacijama koje vide u objavama postavljajući si sljedeća pitanja:
1. Odakle dolazi? Ako izvor nije naveden, potražite ga.
2. Što nedostaje? Pročitajte cijeli tekst, a ne samo naslov.
3. Kako se osjećate? Ljudi koji kreiraju lažne vijesti pokušavaju manipulirati vašim osjećajima.
Kampanja će se u početku prikazivati određenim korisnicima diljem Europske unije, Ujedinjenog Kraljevstva, država Bliskog Istoka, Afrike te u Turskoj. Kako bi procijenili koliko su te kampanje učinkovite i pomažu ljudima da bolje razumiju čemu bi trebali vjerovati, u Facebooku će provoditi ankete putem kojih će ih pitati što su iz njih naučili. Te će im informacije potom koristiti u daljnjem razvoju sličnih inicijativa opismenjavanja u budućnosti.
Kampanja se nadovezuje na prošlotjednu novost vezano uz pojašnjavanje konteksta, odnosno upozorenje koje se korisniku prikazuje u trenutku kad želi podijeliti članak stariji od 90 dana. Takve novosti pomažu u pružanju konteksta koji je korisnicima neophodan za donošenje informirane odluke o tome što će podijeliti s drugima na Facebooku.
Tijekom pandemije Covida-19 i ubuduće u Facebooku će nastaviti surađivati sa stručnjacima i korisnicima svojih platformi kako bi osigurali učinkovitu borbu protiv dezinformacija i kako bi korisnicima pružili resurse koji će im omogućiti da uoče i preispitaju sadržaj koji im se prikazuje online.
Cijeli post na blogu u kojem je najavljena kampanja, koji potpisuje Public Policy Manager Meg Chang, možete pročitati ovdje.
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
Novi komentar