EK sprema istragu o Googleovom poslovanju s oglašavanjem
Europska komisija sprema se otvoriti službenu istragu o Googleovom poslovanju s digitalnim oglašavanjem, vjerojatno prije kraja ove godine
Istraga bi se fokusirala na Googleov odnos prema oglašivačima, izdavačima, posrednicima i konkurentima, rekao je jedan od izvora, signalizirajući da bi mogla biti temeljitija od one koju je prošlog tjedna zaključio francuski regulator za zaštitu tržišnog natjecanja.
Francuska se prošlog tjedna nagodila s Googleom u sličnom predmetu i američka je kompanija pristala platiti 268 milijuna dolara i preuzela niz obaveza, napominje Reuters.
Bruxelles nije želio komentirati informaciju o novoj istrazi, a Google nije odmah odgovorio na zahtjev za komentarom.
Internetsko oglašavanje donijelo je Googleu prošle godine 142 milijarde dolara prihoda. Najveći dio kompanija ostvaruje prodajom oglasa na YouTubeu i Gmailu.
Oko 16 posto prihoda otpada na odjel prikazivanja oglasa, koji prodaje Googleovu tehnologiju medijskim tvrtkama, a one je koriste za prodaju oglasa na svojim internetskim stranicama i aplikacijama.
Oba dijela Googleova poslovanja našla su se na meti regulatora, a nova istraga EU-a mogla bi na kraju obuhvatiti cijelo Googleovo carstvo oglašavanja, nagađa Reuters.
Kompanija za istraživanje tržišta eMarketer očekuje da će Google ove godine kontrolirati 27 posto globalne potrošnje na digitalno oglašavanje, uključujući nešto više od polovine potrošnje na oglase na rezultatima pretraživanja i 10 posto potrošnje na tehnologiju prikaza oglasa.
Brojke možda na prvu ne sugeriraju monopol, ali oglašivači i konkurenti tvrde da Googleov softver igra veliku ulogu u toliko aspekata tržišta da je tvrtku nemoguće izbjeći.
Novi komentar