« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 10 godina i 10 mjeseci
MENTALNA SIESTA

Dosta je multitaskinga, vrijeme je da smanjite stres

Usporite malo, zaslužili ste; posao, kuća i djeca svakome mogu biti previše

multitasking
multitasking (Shutterstock)
Više o

stres

,

odmor

,

multitasking

Bez pretjerane analize i ulaženja u detalje, zaključak da vodimo užurban život i radimo više stvari odjednom svima je poprilično jasan i utemeljen. I tada se susrećemo sa stresom. Dosta je toga. Vrijeme je da prekinete multitasking i srežete razinu svakodnevnog stresa. Prema riječima Roberta Macka, životnog trenera i autora knjige Happiness From the Inside Out, evo kako to možete učiniti:

Isplanirajte pravi odmor. Nije važno idete li na Karibe, Jadransko more ili Himalaju. Nije važno idete li do običnog gradskog bazena ili nekog jezera na selu. Uzmite si najmanje pet dana odmora i jednostavno zapostavite sve što je dio vaše svakodnevice. Sigurno ćete smanjiti stres. „To će vašoj kreativnosti i inspiraciji omogućiti da is'plivaju na površinu", objašnjava Mack. Ako imate djecu i odlučite ostati kod kuće nekoliko dana, mijenjajte se s partnerom u obavezama oko njih. Najbolje bi bilo da ih pošaljete k baki i djedu.

Mentalna siesta. Umjesto da nanovo i nanovo prelazite po dnevnom rasporedu, u svoj rokovnik si zabilježite novu aktivnost - odmaranje po čitav dan! Mack savjetuje da nakon ručka, na primjer, ako već ne možete baš potrošiti čitav dan, uzmete barem deset minuta da sjednete na klupu u parku i jednostavno se isključite iz stresnog načina rada. Promatrajte ljude, slušajte glazbu, sjednite u automobil i vozikajte se unaokolo. Kad radite nešto ugodno to će vam pomoći da se uživite u trenutke odmaranja i opuštenosti - rezultat toga je manje stresa.

Više onoga što volite. Kako biste se osjećali manje iscrpljenima, počnite raditi ono što vas zaista veseli i u čemu uživate. Istovremeno, smanjite poslove koji vas živciraju i koje radite nevoljko. Barem na neko vrijeme neka bude tako. Pokušajte ovako, savjetuje Mack: tijekom jednog čitavog tjedna vratite se na poslove koje baš i ne volite i koji nisu od životne važnosti (peglanje, pranje tepiha i prozora...). Zatim dvostruko više vremena utrošite jednu ili dvije aktivnosti u kojim zaista uživate i kojih se ne možete zasititi (rad u vrtu, večernje šetnje, čitanje knjige...).

Pauza. „Kad ste pod stresom automatski niste koncentrirani", upozorava Mack. „Kad usporite malo i povratite snagu umu, bit ćete sretniji i učinkovitiji." To je jako važno ako radite na nekom velikom projektu ili imate velike odgovornosti. Petominutna pauza tijekom koje ćete udahnuti malo svježeg zraka čini čuda.

11.05.2010. 12:57:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh