Je li igraćim konzolama došao kraj?
Mobilne aplikacije i prerade starih igara za nove platforme sve više istiskuju igraće konzole kao osnovno sredstvo igranja
Skupljanje aplikacija za „Smartphonove" postale su u međuvremenu jedna vrsta narodnog sporta. Za mnoge su one prva stepenica koja u uvodi u svijet kompjuterskih igara čija popularnost rapidno raste. To potvrđuje i sljedeći podatak: 2010. je u Njemačkoj oko 13 milijuna igraćih aplikacija preuzeto s interneta.
Mobilne igrice jedna su od glavnih tema na sajmu igara „Gamescom" koji se ovaj tjedan održava u Kölnu. Od davno su popularne igrice poput „Simsa" ili trkača simulacija „ Need for Speed" ponuđene na tržištu kao mobilne aplikacije. Tržište ih je pak dočekalo raširenih ruku.
Prema istraživanju koje je provelo trgovačko udruženje Bitcom preko mobitela se igra svaki treći Nijemac, a dvije trećine cjelokupnog broja igrača se na dnevnoj bazi opuštaju igricama ovog tipa. Od ukupnog broja ispitanih žena 29 posto njih igra redovtio, a kod muškaraca je ta brojka nešto veća i iznosi 34 posto. 45 posto igra samo gratis igrice, a jedna petina ispitanika je priznala da se redovito koristi ilegalno prikupljenim igricama i aplikacijama.
I Super Mario mora ostariti..
Ono što pogoduje jednima šteti drugima. Od novog trenda su tako profitirali proizvođači mobitela i igrica-aplikacija, no proizvođači hardwarea i dobrih starih konzola bilježe značajne gubitke. Super Mario pripada nekim prošlim generacijama. Japanski koncern Nintendo naime krajem srpnja ove godine po prvi put u povijesti firme suočio se s financijskim gubitkom u jednom kvartalu. Novo proizvedene prijenosne konzole prodaju se znatno slabije nego što je to očekivano. Nintendo će sada zbog pritiska tržišta smanjiti cijenu za 40 posto.
Rekordan broj posjetitelja
Međutim, proizvodnja i prodaja igrica cvjeta. Radi se samo o jednom drugom tipu igrica. I upravo ove igrice s „pametnih mobitela" predstavljene su od četvrtka javnosti u Kölnu. Na sajmu se očekuje oko 550 izlagača, što je deset posto više od prošlogodišnjeg broja. Partnerska zemlja je ove godine Velika Britanija, koja je ujedno i najuspješnije tržište kompjuterskih igrica u Europi. Izlagači na sajam dolaze iz 39 različitih zemalja, a ove godine će po prvi puta Norveška, Meksiko i Brazil pokazati svoje informatičke vještine. Sajam iz godine u godinu ugošćava sve veći broj stranaca.
Neće samo broj izlagača oboriti dosadašnje rekorde. Očekuje se i do sada najveći broj posjetitelja. Organizatori su se naime pripremili na 254.000 gostiju. U prostoriji sajma stoje na tisuće igraćih postaja i konzola, na kojima se može besplatno zaigrati. Nude se i klasične i nove igrice. Po ukusu i dobnoj skupini. Istovremeno, u sklopu sajma održava se i „Gamecom" kongres. Na okruglim stolovima vrte se teme poput online igrica, zaštite potrošača i podataka. Na „Gamescom" kampu razni izlagači, primjerice Savezna agencija za rad (BA), informiraju o prilikama za zaposlenje i razvoj karijere u svijetu igrica.
U lovu na novitete
Proizvođači igara rado koriste ovakve sajmove da bi predstavili svoja nova ostvarenja. Organizatori očekuju premijerno predstavljanje stotine svjetskih, europskih, i njemačkih igara. U sklopu sajma biti će u Njemačkoj premijerno prikazan i film „Tekken", koji je napravljen po kompjutorskoj igrici. U prvoj polovici 2011. prodajom softwarea igrica ostvarena je zarada od 793 milijuna eura, što je za jedan posto više nego u istom periodu prošle godine. Online poslovni modeli su trenutno najunosniji i najperspektivniji gospodarski sektor. Utržak od članarina i pristupa igricama je u zadnjih pola godina narastao za 15 posto, što znači da je trenutno dosegnuo brojku od 154 milijuna eura.
A kome dosadi zurenje u ekran na sajmu, može se opustiti na razne načine. Nude se BMX-probne vožnje, umjetna staza za skateboard te simulacija surfanja. A nakon završetka sajma prikladno se i slavi. Sajam će tako u nedjelju ugostiti bend Guano Apes i pjevača Philippa Poisela.
Novi komentar