Coca-Cola i IBM vrijede najviše, stižu ih Google i Amazon
Istraživanje Interbranda pokazuje da potrošači i dalje najviše cijene dvije poznate i provjerene marke
Godišnje izvješće o najboljim svjetskim brendovima, pokazalo je da je potrošačima zbog produbljene recesije poljuljana vjera u marke.
Ukupna vrijednost 100 vodećih svjetskih brandova, tako je po prvi puta u posljednjih deset godina, koliko se provodi navedeno istraživanje, pala i to za 4,6%.
Prva mjesta i dalje čvrsto drže Coca-Cola i IBM, a izrazitiji napredak bilježe internetske tražilice Google i Amazon.
I dok su internetski brendovi pokazali dobre rezultate, brandove bankovne i automobilske industrije sukladno očekivanjima najviše je pogodila financijska kriza pa su zabilježili i najveći pad.
Najveći pad na ljestvici zabilježi su tako brendovi industrije financijskih usluga, među kojima UBS (sa 41. na 72. mjesto), Citi (s 19. na 36. mjesto) i American Express ( s 15. na 22. mjesto). Na listi vodećih 100 više se ne nalaze Merrill Lynch i AIG.
Najbolje rangiran svjetski automobilski brend Toyota nazadovao je za dva mjesta i nalazi se na 8. mjestu. Posrnuli General Motors i Chrysler očekivano nisu uspjeli ući među 100 najboljih.
Sam vrh ljestvice drži Coca-Cola, već devetu godinu zaredom, a u stopu je prati IBM koji je drugo mjesto prošle godine preoteo Microsoftu koji je istisnut na treće mjesto.
Među vodećih pet brendova u svijetu rang je ostao nepromijenjen premda su svi sudionici, uz izuzetak Coca-Cole, zabilježili pad vrijednosti brenda. Pored već navedene Coca-Cole, IBM-a i Microsofta, tu su još i General Electric i Nokia.
Značajan napredak zabilježio je Google koji je napredovao na visoko 7. mjesto nakon što je prošle godine po prvi put ušao među 10 najvećih.
Istraživanje je pokazalo da brendovi koji su dobro prošli imaju poslovne modele otporne na recesiju i nude potrošačima snažnu vrijednost, među kojima Intrebrand posebno izdvaja švedski lanac trgovina odjećom H&M i proizvođača automobila Hyundai.
I luksuzni brendovi prošli su dobro budući da privlače potrošače koje je kriza u najvećoj mjeri zaobišla, pokazalo je istraživanje Interbranda. Burberry i Ralph Lauren ušli su ove godine među vodećih 100 brendova a ostali su, poput Prade, Armanija i Tiffany&Co. napredovali na ljestvici.
Svake godine Interbrand rangira kompanije prema visini prihoda koji se pripisuju njihovim brendovima, koristeći formulu koja uzima u obzir snagu brenda u budućnosti i ulogu u stvaranju potražnje, među potrošačima i poslovnim klijentima. Tvrtka utvrđuje novčanu vrijednost svakog brenda i mjeri njezin godišnji rast, u ovom slučaju za razdoblje od 1. srpnja 2008. do 30. rujna 2009.
Novi komentar