Članice WHW kolektiva nove direktorice Kunsthalle Wien
Svoj program orijentira na teme relevantne u bečkom, regionalnom, i globalnom kontekstu, interesu za veze umjetnosti s društvenim i političkim kontekstom te na nove umjetničke produkcije
Odjel za kulturu Grada Beča imenovao je članice zagrebačkog kolektiva Što, kako i za koga/WHW, u kojemu su Ivet Ćurlin, Nataša Ilić i Sabina Sabolović za nove direktorice Kunsthalle Wien na pet godina, koje to međunarodno prepoznavanje i priznanje vide "u tužnom nesrazmjeru s lokalnom valorizacijom" njihova rada.
Kunsthalle Wien, osnovana 1992. s namjerom da bude mjesto produkcije i izlaganja suvremene umjetnosti, ima dva prostora smještena u samom centru Beča, veliku zgradu unutar kompleksa Museumsquartiera te manji paviljon na Karlsplatzu.
"Krećući od privremene strukture kontejnera, u međuvremenu je prerasla u ozbiljnu infrastrukturu koja proizvodi osam do devet ambicioznih izložbi godišnje, te ima opsežni program edukacije i izdavaštva", napominju iz kolektiva WHW, koji je odabran u konkurenciji s više od osamdeset kandidata iz cijelog svijeta.
Svoj program orijentira na teme relevantne u bečkom, regionalnom, i globalnom kontekstu, interesu za veze umjetnosti s društvenim i političkim kontekstom te na nove umjetničke produkcije, a namjeravaju ga razvijati kroz suradničke razmjene s nizom međunarodnih saveznika.
Kustosice kažu da ih zanima i razgovor s neistomišljenicima te gradnja institucije koja je "odgovorna prema napetostima i polarizacijama koje trenutno obilježavaju suvremeno društvo, a budući da su upravo te principe razvijale u svom radu u Zagrebu, to međunarodno priznanje doživljavaju "u tužnom nesrazmjeru s lokalnom valorizacijom rada WHW-a".
Po njihovim riječima, kulturna politika godinama samo pogoršava uvjete u kojima radi WHW, već pet godina vodi Galeriju Nova bez ugovora za prostor i bez reguliranog statusa, usprkos mnogim molbama Gradskom uredu za kulturu da razriješi taj problem.
"Sredstva koja Grad Zagreb i Ministarstvo kulture daju za izložbeni program WHW-a toliko su mala da ne pokrivaju ni pola bazičnih troškova čuvanja i tehničkog postava izložbi, te na taj način onemogućuju galeriji da bude upravo ono što je njena temeljna zadaća - podrška umjetnicima i proizvodnji novih umjetničkih radova", ističu.
Također, Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva već nekoliko godina nisko ocjenjuje relevantnost i utjecaj udruge WHW te im, napominju, odbija institucionalnu podršku koju prema njihovoj analizi zaslužuje niz udruga konzervativnog usmjerenja.
WHW ističe i da bi činjenica da će još jedan vrlo aktivan doprinos lokalnoj kulturnoj produkciji biti preusmjeren na inozemstvo, trebala potaknuti nositelje kulturne politike u Hrvatskoj da preispitaju uvjete rada na kulturnoj sceni.
Ana Dević će voditi WHW Akademiju i druge programe kolektiva u Zagrebu, u koje će i ostale članice kolektiva nastaviti biti uključene.
Novi komentar