Čarape su zapravo savršen božićni poklon?
S Božićem iza ugla, svi smo zauzeti traganjem za savršenim darovima za obitelj i prijatelje, ali po novoj znanstvenoj studiji većina nas to radi pogrešno
Božić je na vratima, a za razliku od savjesnih likova koji su već odavno nabavili i zapakirali sve darove, većina ljudi rješava to u zadnji čas, ljuteći se sami na sebe što a) to nisu napravili ranije i b) što nemaju dobre ideje.
Naravno, najlakše je otići do prve trgovine i uzeti neke dobre čarape s veselim uzorkom ili paket kozmetike, no najveći broj ljudi to će odbaciti kao lošu ideju i - pogriješiti.
Zašto? Znanstvenici tvrde da su takvi pokloni, ma kako banalni vama izgledali, zapravo sjajni, a evo i objašnjenja.
>> Što darovi govore o onome tko ih poklanja? >>
Naime, psiholozi tvrde da darivatelji biraju darove na pretpostavci kako će primatelj reagirati kad otvori poklon, dok su primatelji u stvarnosti više zainteresirani za to koliko je dar praktičan i koliko će im dugoročno koristiti.
Znanstvenik Jeff Galak s poslovnog fakulteta pri sveučilištu u Pittsburghu i njegove kolege proveli su istraživanje čije su rezultate objavili u časopisu Current Directions in Psychological Science.
Ustanovili su odstupanje između očekivanja primatelja i motivacije darivatelja za izbor određenog dara, što može rezultirati razočarenjem.
>> Što muškarci stvarno žele pod borom >>
"Otkrili smo da darivatelj želi zadiviti primatelja, želi čuti 'vau' kad ovaj otvori dar u kojem može uživati odmah, toga trenutka. Primatelji su, po našem istraživanju, zainteresiraniji za dar koji će im dugoročno više vrijediti", kazao je Galak.
"Ono što smo vidjeli jest neslaganje između misaonih procesa i motivacije između darivatelja i primatelja", objasnio je.
Drugim riječima, možda se i usisavač, poklon koji će rijetko izazvati oduševljenje u božićno jutro, može ponovno naći na vrhu popisa darova jer će biti dobro iskorišten na dulje vrijeme.
"Razmjenjujemo darove s osobama do kojih nam je stalo, koje se trudimo usrećiti ili s njima osnažiti odnose. Te ciljeve možemo ostvariti ako razmislimo koliko će primatelju dar biti vrijedan dok bude trajao, umjesto koliko će osmijeha izazvati na primateljevu licu dok ga bude otvarao", zaključio je Galak.
Novi komentar