Baterije za električna vozila su sve samo ne ekološki proizvedene
Proizvodnja baterija štetna za okoliš i ozon zbog emisije ugljika, dok je izvlačenje minerala upotrebljenih u baterijama povezano s kršenjem ljudskih prava poput dječjeg rada
Amnesty International osudio je industriju električnih vozila (EV) jer se predstavlja kao prijatelj okoliša dok proizvodi baterije upotrebom fosilnih goriva i neetično prikupljenim materijalima.
U priopćenju organizacije navodi se da je proizvodnja baterija štetna za okoliš i ozon zbog emisije ugljika, dok je izvlačenje minerala upotrebljenih u baterijama povezano s kršenjem ljudskih prava poput dječjeg rada.
"Električna vozila ključ su udaljavanje industrije vozila od fosilnih goriva, no oni trenutno nisu etični kako bi ih htjeli vidjeti", stoji u priopćenju organizacije.
Za proizvodnju litij-ionskih baterija za EV potrebno je puno energije, a tvornice su ponajviše smještene u Kini, Južnoj Koreji, i Japanu, gdje se energija stvara sagorijevanjem ugljena i drugih fosilnih goriva, napominje Amnesty.
Svjetski proizvođači automobila ulažu milijarde dolara u povećanje proizvodnje EV-a. Njemački auto-moto gigant Volkswagen planira povećati godišnju proizvodnju EV-a na 3 milijuna do 2025.godine, od 40.000 koliko su proizveli u 2018.
Amnesty traži da industrija EV-a kroz inovacije osmisli bateriju koja će biti etična i ekološki prihvatljiva u idućih pet godina te da u međuvremenu otkriju koliko se u proizvodnji emitira ugljika i da lanci nabave minerala budu objavljeni.
Prošlog mjeseca 14 nevladinih organizacija, uključujući Amnesty i Global Witness usprotivili su se planovima Londonskog tržišta metala (LME) da zabrani kobalt koji je rezultat kršenja ljudskih prava.
Umjesto zabrane kobaltnih brendova LME bi trebao surađivati s tvrtkama koje ih proizvode kako bi se osigurala odgovorna proizvodnja, naglasili su iz Amnestya.
Novi komentar