Bandić potrošio 12.8, a Josipović 6.4 milijuna kuna
Najveća sramota ovih izbora je što se primjenjivao Zakon o financiranju izborne promidžbe za predsjedničke izbore iz 2004., poručili su iz GONG-a
Samo za medijsko oglašavanje, na četiri nacionalne TV postaje te u dnevnim novinama i časopisima, prema istraživanju GONG-a i Transparency Internationala Hrvatska (TIH), predsjednički kandidat Milan Bandić je u izbornoj kampanji potrošio 12,8 milijuna kuna, a 15,2 milijuna prijavio je kao ukupni trošak kampanje, dok je Ivo Josipović na TV i novinske oglase potrošio 6,4 milijuna, a za cijelu kampanju prijavio je iznos od 8,9 milijuna kuna.
Nakon Bandića i Josipovića, najviše novca na oglašavanje na TV-u i u novinama potrošio je Dragan Primorac - 5,2 milijuna kuna, a slijedi ga Nadan Vidošević sa 4,1 milijuna kuna i Andrija Hebrang s 3,7 milijuna, dok su ostali kandidati potrošili 350 tisuća kuna i manje.
Predstavnica GONG-a Sandra Pernar je na konferenciji za novinare u sjedištu te udruge ocijenila da se za medijsko oglašavanje u izbornoj kampanji u prosjeku potroši oko 50 posto novca pa stoga GONG može posumnjati da su neki kandidati prijavili manje nego što su doista i potrošili budući da u troškove kampanje spada i vanjsko oglašavanje, oglašavanje na radiju postajama, uredski troškovi, promotivni materijali, organiziranje predizbornih skupova, putni troškovi i drugo.
"Najveća sramota ovih izbora je što se primjenjivao Zakon o financiranju izborne promidžbe za predsjedničke izbore iz 2004. koji malo toga regulira, a i za to malo ne daje sankcije, pa su građani prisiljeni vjerovati kandidatima, ali ne mogu sa sigurnošću znati je li u kampanji bilo sumnjivog novca ili ne", Sandra Pernar, GONGU takvoj ocjeni pridružio joj se čelnik Transparency Internationala Hrvatska (TIH) Zorislav Antun Petrović koji je naveo kako su zabilježili više loših primjera, a među najgore, kaže, spada dijeljenje "gotovine" biračima i primanje novca od anonimnih donatora.
"Smatramo da bi se u predsjedničkim izborima trebala koristiti najbolja zakonska regulativa koju imamo, pa tako i Zakon o financiranju političkih stranaka, nezavisnih lista i kandidata", kazao je Petrović i naveo kako će TIH i GONG uputiti nadležnima nekoliko svojih prijedloga među kojima i prijedlog da se preciznije navedu donacije političkih stranaka što bi, smatra, bio značajan korak naprijed.
Na upit novinara da komentira nastalu razliku između potrošenog i prijavljenog iznosa kod kandidata Milana Bandića, Pernar je navela kako je to dodatni argument da se zakonska regulativa promijeni kako bi javnost mogla dobiti sve podatke o financiranju izbora, a ne samo konačne iznose.
"Ukoliko je kod medijskog oglašavanja u ovim predsjedničkim izborima bilo dodatnih popusta na količinu oglasa i plaćanje unaprijed, to su kandidati trebali iskazati kao donacije", mišljenja su u GONG-u i TIH-u. (hina/metro-portal)
Novi komentar