Apple srušio Google s postolja najvećeg svjetskog brenda
Koji brendovi su najvrjedniji na svijetu? Agencija Millward Brown daje odgovor
Groznica koja je nastala pojavom iPada i iPhonea katapultirala je Apple na prvo mjesto najvrjednijih svjetskih brendova. Steve Jobs je tako srušio veliki Google na drugo mjesto na listi najvećih globalnih igrača. Tako barem pokazuju podatci iz istraživanja o globalnim brendovima. Facebook je najbrže rastući brend, a to nimalo ne čudi obzirom da je u odnosu na prošlu godinu porastao za nevjerojatnih 246 posto, navodi Millward Brown, agencija za istraživanje globalnih brendova.
Zahvaljujući prodaji svojih uzdanica, ponajprije iPada, vrijednost Applea je porasla za 84 posto na 153,2 milijarde dolara dok je Googleova opala za dva posto i trenutno je negdje oko 111,5 milijardi dolara, precizira se u istraživanju spomenute agencije imenovanom BrandZ 2011. IBM, McDonald's i Microsoft su na broju tri, četiri i pet na popisu najvrjednijih svjetskih tržišnih igrača. IBM prema istraživanju vrijedi 100,8 milijardi dolara, poznati lanac brze hrane 81 milijardu, a Microsoft 78,2 milijarde. Na broju šest je Coca Cola (73,8 milijardi), zatim dolazi AT&T (69,9 milijardi). Marlboro je osmi (67,5 milijardi dolara), a China Mobile deveti s vrijednošću od 57,3 milijarde dolara.
General Electric zaključuje Top 10 najvećih svjetskih brendova. Istraživanje je, dakle pokazalo da je među prvih deset čak osam američkih tvrtki s tim da tehnološki giganti drže prva mjesta.
Eileen Campbell, izvršna direktorica Millward Browna, kazala je za Advertising Age kako su tableti i smartphonei najzaslužniji za porast vrijednosti tehnoloških i telekomunikacijskih brendova koji drže prva tri mjesta i ukupno šest mjesta od deset. Ona je objasnila Googleov pad činjenicom da je ta tvrtka smanjila ulaganja u mobilne platforme čak za 4 posto, a uz to odgovornost snosi i činjenica da se malo radi na unaprjeđenju Googleova Chromea. „Ipak, Google ostaje jedan od najpouzdanijih i najpoželjnijih brendova koje pratimo", dodala je. Među Top 20 našli su se još Vodafone (43,6 milijardi), HP (35,4 milijarde i Visa (28,5 milijarde dolara).
Amazon, koji je bio na broju 14, srušio je Wallmart koji je bio na 13. mjestu kao najvrjedniji prodajni brend. Amazon je podignuo vrijednost za 37 posto na 37,6 milijardi dolara. Po prvi put čak sedam od 11 novopridošlih članova Top 100 brendova dolaze iz Brazila, Rusije Kine i Indije. Kina je nezaustavljiva - u posljednjih nekoliko godina njenih 12 brendova je došlo u Top 100. Facebook je na 35. mjestu s vrijednošću od 19,1 milijardi dolara. Kineska internetska tražilica Baidu je drugi po redu najbrže rastući brend (skok za 141 posto, vrijednost 22, 6 milijardi dolara, drži 29. mjesto).
Novi komentar