Američki sportski događaj godine
Na stadionu Raymond James u Tampi na Floridi sve je bilo spremno za 43. Super Bowl, finale doigravanja profesionalne lige američkog nogometa (NFL), sportski događaj godine u SAD-u, u kojem se ove godine sastali momčadi Pittsburgh Stellersa i Arizona Cardinalsa, pred 72.000 gledatelja na tribinama i očekivanih 100 milijuna pred malim ekranima.
Pobjedu je očekivano odnijela ekipa Stellersa koji su sa 27-23 pobijedili Arizona Cardinalse
Super Bowl je počeo u 18 sati po istočnoameričkom vremenu (ponoć po hrvatskom), a u poluvremenu su nastupili Bruce Springsteen i druge zvijezde. Od 100 milijuna TV gledatelja, više od polovice prijenos je pratilo zbog premijere visokobudžetnih reklama u prekidima utakmice, ocjenjuju u Tampi američke TV mreže.
Zbog gospodarske krize, sniženja cijena ulaznica za 20 posto, odustajanja nekih od najvećih povijesnih sponzora poput General Motorsa, te otkazivanja velikih pratećih 'partya' poput onog Playboyevog, ovogodišnji Super Bowl neki nazivaju i "Recession Bowl".
No unatoč krizi, Super Bowl ponovo potvrđuje da je i dalje ne samo najveći sportski, već i najveći oglašivački događaj u Americi.
TV mreža NCB objavila je u nedjelju da je prodala i posljednja dva od 69 oglašivačkih termina, osiguravši rekordnih 206 milijuna dolara prihoda, s cijenom do tri milijuna dolara po oglasu od 30 sekundi.
NBC je osigurao ukupno 261 milijun dolara prihoda od emitiranja reklama tijekom cijelog dana, što je impresivan rezultat obzirom da je SAD usred duboke recesije.
"Ti oglašivački rekordi pokazuju snagu NFL-a kao 'branda' i snagu Super Bowla kao televizijskog događaja u ovoj gospodarskoj klimi", rekao je Jeff Zucker, predsjednik uprave NBC Universala u priopćenju.
"Super Bowl je postao jedan od najvećih blagdana, jedinstveni američki dan, a oglašivači su prepoznali vrijednost da budu dio toga, jer su reklame gotovo jednako veliki dio događaj kao i sam američki nogomet. To je izvanredna priča za NBC nasuprot gospodarskom opadanju", istakao je Zucker.
NBC je prodao svih 69 termina za oglašavanje, za ukupno 32 oglašivača po cijenama od 2.4 od tri milijuna dolara po spotu.
Unatoče rekordnom prihodu od oglašavanja, neki od oglasa jasno svjedoče o gospodarskoj krizi, poput najavljenog spota korejskog autoproizvođača Hyundaija u kojem se ne reklamira neki model automobila već posebno osiguranje s kojim Hyundai kupcima nudi mogućnost da vrate automobil ako ostanu bez posla.
NFL je objavio da očekuje zaradu od 150 milijuna dolara od Super Bowla, što je znatan pad u odnosu na 180 milijuna dolara ostvarenih prošle godine.
Prosječna cijena ulaznica za Super Bowl na sekundarnom tržištu je oko 2.500 dolara, izjavio je Sean Pate, glasnogovornik tvrtke 'EBay Inc."s Stubhub', najvećeg online prodavača ulaznica. To je pad od 1.000 dolara u odnosu na prošlu godinu, kada su New York Giantsi pobjedili New England Patriotse.
Dok su najbolje ulaznice uz sam teren 2008. godine postizale cijene od 8.000 do 9.850 dolara, ove ih je godine bilo moguće dobiti za 5.000 dolara.
"Super Bowl je kulturni ritual usporediv s Božićem ili večerom za Dan zahvalnosti i uvijek za njega vlada ogroman interes. Na sekundarnom tržištu ulaznica vidi se što se događa u širem gospodarstvu", rekao je Andrew Zimbalist, profesor ekonomije na Smith College-u u Massachusettsu, savjetnik profesionalnih sportskih klubova, liga i igračkih sindikata.
Tampu, grad s oko 400 tisuća stanovnika, preplavile su u nedjelju tisuće navijača, posebno onih u crno-žutim majicam Steelersa, no manje je posjetitelja od očekivanih, hoteli su slabije popunjeni, cijene ulaznica za neke VIP 'partye' su prepolovljene, a rezervacije u restoranima nisu potrebne, dok se na ranija tri Super Bowla nije moglo naći mjesta, izvješćuju lokalni mediji.
Prema prognozama većine sportskih stručnjaka i izgledima na kladionicama, favoriti za pobjedu su bili su Pittsburgh Steelersi, kojima je pobjeda donijela šesti Super Bowl u povijesti kluba, nakon onih 1974., 1975., 1978., 1979. i 2005. godine.
Arizona Cardinalsima, najvećem iznenađenju ovogodišnjeg doigravanja NFL-a, to je prvi Super Bowl, no do njega su stigli pobjeđujući favorite svojom izrazito ofenzivnom igrom.
Po stilu igre, bio je to ogled najbolje obrane u NFL-u (Steelersi), protiv napada s najviše pogodatka u sezoni (Cardinalsi). (hina/metro-portal)
Novi komentar