Ako želite lojalne radnike, morate ih platiti
Čisti profesionalizam: dokle god sam pošteno plaćen za svoj rad, sigurno neću okrenuti leđa poslodavcu, kažu ispitanici
Posljednjih se mjeseci vode burne rasprave oko Zakona o radu i fleksibilizaciji tržišta rada. No, što je s poslodavcima koji žele zadržati svoje zaposlenike - koji su faktori presudni za lojalnost poslodavcu istražio je portal MojPosao u anketi provedenoj na više od 900 ispitanika.
Teška ekonomska situacija odražava se i na lojalnost zaposlenika pa tako najviše njih (41%) smatra da su za lojalnost poslodavcu presudni dobra plaća i beneficije.
„Čisti profesionalizam: dokle god sam pošteno plaćen za svoj rad, sigurno neću okrenuti leđa poslodavcu", kaže jedan ispitanik, a drugi dodaje: „I sve ostalo je bitno no, mi još nismo došli na razinu dobivanja redovitih i pristojnih plaća od kojih se može živjeti."
Odličan šef i kolege presudni su za lojalnost poslodavcu prema mišljenju 23% ispitanika. Ovi ispitanici ističu kako su 'zdrava radna atmosfera' i dobar odnos sa šefom i kolegama' stvari koje se 'ne mogu kupiti novcem', da 'kvalitetni ljudi mogu 'izvući' svaki posao' te da 'u dobroj okolini rad postaje gušt' .
„Plaća je od velike važnosti, ali raditi s korektnim, pozitivnim i dobrim ljudima još je važnije", kaže jedan ispitanik, a drugi se nadovezuje: „Ovo je bitnije od plaće. Onaj osjećaj kada se ujutro probudiš i sretan si jer ideš na posao".
Mogućnost napredovanja najvažnijim je faktorom vjernosti poslodavcu proglasilo 14% ispitanika.
„Pri dolasku na novi posao svatko se treba dokazati, ali dosta je poticajno znati da se negdje može na pošten način napredovati", smatra jedan ispitanik, a drugi dodaje: „Svaki ozbiljan poslodavac dopustit će da napreduju sposobni ljudi, te će se na taj način pobrinuti za veću produktivnost/profit svoje tvrtke"
Ovi zaposlenici žele vidjeti 'da se trud isplati', da povećanje plaće ovisi 'o zalaganju, a ne 'o duljini staža' te da napreduju prema vlastitim zaslugama, 'a ne da kolege ubiru lovorike za njihov trudi i rad'. Zanimljivo, jedan ispitanik tvrdi kako je napredovanje bitno i radi 'razbijanja monotonije višegodišnjeg obavljanja istih zadataka'.
Da je presudan faktor za lojalnost poslodavcu priznanje za obavljen posao - smatra 13% ispitanika koji ističu da 'svaka pohvala dodatno motivira'.
„To je pokazatelj da je tvrtka usmjerena na razvoj, otvara mogućnosti za usavršavanje i omogućava zaposleniku profesionalni i osobni razvoj", smatra jedan od ispitanika, a drugi dodaje: „Priznanje za dobro obavljen posao nešto je što ti daje vjetar u leđa, osmijeh na lice i ako se tako nastavi raditi, sve ostalo - veća plaća i napredovanje, doći će s vremenom, zasluženo."
Za 9% ispitanika najvažniji faktor koji jamči lojalnost zaposlenika je izazovan/zanimljiv posao. Ovi ispitanici ističu da u poslu treba 'uživati kao u sastavnom dijelu života' te da 'samo kroz takav posao možeš tražiti sve ostalo'.
Jedan ispitanik pak priznaje da mu je izazovan/zanimljiv posao najvažniji faktor jer je 'nemirnog duha'.
Novi komentar