« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 3 godine i 5 mjeseci
MYTHBUSTERS

9 namirnica za koje samo mislimo da su zdrave

Najednom je sve postalo organsko, bez štetnih sastojaka, divno i krasno... no je li stvarno baš tako?

Na žalost, nije baš sve zdravo kako se čini
Na žalost, nije baš sve zdravo kako se čini (Shutterstock)
Više o

žitarice

,

nezdrava prehrana

,

voćni jogurt

,

suho voće

,

muesli

,

dijetalna pića

,

bez šećera

Zdrave namirnice napadaju nas sa svi polica trgovina - najednom je sve postalo organsko, bez štetnih sastojaka, divno i krasno... no je li stvarno baš tako?

Naravno da nije, samo su proizvođači postali lukaviji i počeli sakrivati sastojke pod čudnim imenima, trudeći se ostaviti dojam da se radi o zdravoj hrani.

Stoga, evo devet namirnica koje su sve samo ne zdrave:

Dijetalna pića - umjetni zaslađivači u napitcima stvaraju utisak da u tijelo unosite pravu hranu, što dovodi do povećanja inzulina, a zatim i do skladištenja masti, tako da nisu nimalo dijetalna.

Hrana bez šećera - neke namirnice umjesto šećera sadrže aspartam, umjetni zaslađivač koji utječe na povećanje težine. Svi zaslađivači prolaze kroz neku vrstu kemijskog procesa dok neki čak imaju loše djelovanje na želudac.

Humus - kako se ovaj umak pravi od slanutka, ne može biti nezdrav, zar ne? No, to i nije baš tako. Kupovni humus je pun soli i masti. Istraživanje koje je obavljeno u 210 supermarketa u SAD pokazalo je da su neka pakiranja humusa sadržava više soli nego u četiri pakiranja slanog čipsa

Kokice - kokice su posljednjih godina postale popularnije i izvan kino dvorana, jer se smatraju zdravim grickalicama. Ali, ukoliko ste u stanju sami pojesti cijelu vrećicu slanih kokica dok sjedite na kauču, vrlo je vjerovatno da ćete prekoračiti svoj dnevni limit soli. Visoka razina natrija također može utjecati na visok krvni pritisak. 

Muesli - iako mnogi vjeruju da je musli savršeno zdrav odabir za doručak, zapravo je visokokaloričan, dok pakovanja nekih proizvođača sadrže dosta šećera. Nutricionisti savjetuju da je mnogo zdravije da ga pravite sami kod kuće.

Suho voće - na prvu deluje kao zdrava alternativa slatkišima, ali to je daleko od istine. Puno je šećera i konzervansa kao što je sumpor-dioksid koji produžava proizvodu rok trajanja.

Voćni jogurt - ovakva vrsta napitka sadrži priličnu količičnu šećera, dok mnogi čak ni u postotcima ne sadrže voće.

Voćni sokovi - kao ni do sada nabrojane namirnice, ni ove nisu bez šećera. Čak i nisu bogate vlaknima koja se inače nalaze u plodu i koja štite organizam od efekta fruktoze zbog sporije apsorpcije. 

Žitarice - izgledaju kao zdrave namirnice, ali zapravo sadrže šećer. Znanstvenici koji su ih istraživali tvrde da su u pakiranjima mnogih proizvođača pronašli visoku količinu šećera.

04.10.2017. 11:01:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh