« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 8 mjeseci i 2 dana
STVARNO?

7 zdravih namirnica koje to nisu

Što ako se trudimo zdravo jesti, a nismo ni svjesni da u organizam unosimo štetne namirnice? Ovo je hrana za koju vjerujemo da je zdrava, no nije...

Zdrav je losos... kad nema boja i ostalih dodataka
Zdrav je losos... kad nema boja i ostalih dodataka (Arhiva)
Više o

zdrava prehrana

,

nezdrava prehrana

Zdrava prehrana jedan je od ključeva dugog i zdravog života, no što ako se trudimo zdravo jesti, a nismo ni svjesni da u organizam unosimo štetne namirnice? Ovo je hrana za koju vjerujemo da je zdrava, no nije...

Gazirana pića bez šećera - u namjeri da i kod nezdravih proizvoda poput gaziranih pića izaberemo ipak malo bolju opciju, uzet ćemo niskokalorični gazirani sok bez šećera. No premalo se govori o utjecaju fosfata, kojima gazirani sokovi obiluju, na tijelo. Fosfati mogu poremetiti balans minerala u organizmu, ubrzati starenje i izazvati kronični umor. Zdravija alternativa su crna kava ili čaj bez šećera, a ako vam tijelo traži slatko pojedite voće ili komadić crne čokolade.

Granola pločice - ovisno o načinu proizvodnje, granola može biti izuzetno zdrav, ali i izuzetno nezdrav obrok. S obzirom da ju je jednostavno pripremiti najbolje je da ju radite sami kod kuće. Tada ćete znati što ste sve stavili u nju i vodit ćete računa da su sastojci kvalitetni. Domaća granola neće imati skrivenih šećere niti će sadržavati med loše kvalitete. 

Kruh od cjelovitih žitarica - pripazite kada kupujete ovu vrstu kruha. Iako je na glasu kao zdrav kruh, proizvođač nerijetko u njega dodaje šećer kako bi ublažio gorkasti okus brašna od cjelovitog zrna.

Losos - odličan je izvor zdravih omega-3 masnih kiselina, no na naše stolove najčešće stiže onaj iz uzgoja, a takav umjesto hranjivim tvarima obiluje pesticidima i umjetnim bojama. Naravno, čast izuzecima. Želite li jesti losos provjerite mu porijeklo, odnosno potrudite se nabaviti ovu ukusnu ribu od uzgajivača koji drži do kvalitete. 

Maslinovo ulje - smatra se jednim od najzdravijih ulja na svijetu. No, nutrijenti koji ga čine najzdravijim uljem nalaze se samo u ekstra djevičanskom maslinovom ulju, dok se na policama dućana nerijetko prodaju lošije verzije ovog ulja. 

Mlijeko i mliječni proizvodi - odrasli smo u uvjerenu da je mlijeko zdravo jer sadrži puno kalcija i vitamina D. Novija saznanja ne idu u prilog mlijeku, najviše zbog toga jer se u industrijskoj proizvodnji mlijeka kravama daju antibiotici i hormoni. Pijući ga, unosimo ih i u organizam.  I dok odraslima mlijeko nije potrebno, djeci je. Trebalo bi voditi računa o tome da mališani piju domaće mlijeko. Isto vrijedi i za mliječne proizvode.

Tuna - zdrava je, ali ne za djecu i trudnice. Španjolske vlasti preporučuju roditeljima da djeci ispod deset godina ne daju tunu, a isto savjetuju trudnicama i dojiljama jer ova riba sadrži visok udio žive. Riječ je o toksičnom metalu koji može  uzrokovati probavne probleme, probleme sa živcima i autoimune bolesti. 

Voćni sokovi i jogurti - desetljećima su se voćni sokovi, uključujući sok od naranče, smoothieje i jogurte prodavali kao zdrava hrana, odnosno dobra alternativa običnom voću. Ali ne samo da sadrže puno šećera, već  obiluju i praznim ugljikohidratima, a vitamine ne sadrže. Umjesto voćnih sokova i jogurta jednostavno jedite voće.

 

30.01.2020. 11:01:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh