« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 1 mjesec i 4 dana
ZAPAMTITE!

5 savjeta kako vratiti energiju hranom

Nedovoljno spavanje povećava apetit jer „podivljaju" leptin i grelin, hormoni koji kontroliraju glad

Zdrav i osvježavajući ljetni obrok - salata
Zdrav i osvježavajući ljetni obrok - salata (Arhiva)
Više o

energija

,

hrana

Niska energija nije rijetkost u ljetnim danima - em se iscrpljujemo više nego inače, pojede nas sunce, a bome i tulumari se više nego inače...stoga, svi koji imaju problema sa snom, ali i oni za kojima je burna noća poslije važne utakmice ili izlaska znaju kakve su muke narednog dana.

Iako se stalno naglašava važnost dobrog sna za zdravlje, što zahtijeva barem sedam sati neprekinutog sna kako bi se organizam pripremio na novi dan, gotovo 30 posto odraslih uspije odspavati manje od šest sati dnevno, pokazuju statistike National Health Interview Survey.

Nedovoljno spavanje povećava apetit jer „podivljaju" leptin i grelin, hormoni koji kontroliraju glad. To znači da smo manje svjesni koliko smo siti, dok nam je glad pojačana, što je savršen recept za prejedanje. Kako se tome oduprijeti i odabrati zdravije i efikasnije načine kako povratiti snagu? 

1. Jedite manje, učestalije obroke. Kad se obroci uzimaju svaka tri do četiri sata, to održava stabilnu energiju.

2. Energiju podižu kombinacije koje sadrže proteine i kompleksne ugljikohidrate sa zdravim masnoćama. To su energetske bombe. 

3. Zdrave opcije za obroke su: Zobene pahuljice s mljevenim lanom, borovnicama i orasima, integralni tost s avokadom i jajetom, omlet s povrćem i integralnim tostom ili porcijom voća, salata s piletinom, miješanim povrćem i lećom, u dresingu od maslinovog ulja i octa pečena riba s blanširanim zelenim povrćem i pečenim batatom.

4. Za međuobroke: Jedno tvrdo kuhano jaje i komad nekog voća povrće i humus, neko voće s malo kikiriki putera, 30 grama badema ili oraha i voće, 30 grama svježeg sira i 60 g grožđa, grčki jogurt s cimetom i bobičastim voćem

5. Prerađena hrana i pića koji su puni šećera neće pomoći u povećanju energije. Možda ćete osjetiti kraći nalet energije nakon što pojedete nešto slatko, ali ćete vrlo uskoro doživjeti drastičan pad energije (tzv. sugar crash).

20.07.2019. 13:30:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh