150 godina željeznice u Hrvatskoj
Dionica pruge od 42 km prvi put je puštena u promet 24. travnja 1860. u Kotoribi gdje se održava i središnja svečanost
Središnjom svečanošću u Kotoribi proslavljena je danas 150. obljetnica puštanja u promet prve željezničke pruge u Hrvatskoj, koja je povezivala Nagykanizsu u Mađarskoj i Pragersko u Sloveniji, a spojila je Budimpeštu na magistralnu prugu Beč-Trst.
Cjelodnevni program svečanosti uključivao je dolazak posebnog vlaka iz Zagreba s visokim državnim dužnosnicima i dolazak muzejskog vlaka iz Mađarske.
Svečanosti u Kotorobi nazočio je, uz ostale, i predsjednik Republike Ivo Josipović, koji je naglasio da je 150. obljetnica prve pruge, osim povijesnog osvrta, važna i da se podsjetimo kako željeznice u suvremenom svijetu ponovno dobivaju sve veći značaj.
Dodao je kako je strateški interes Hrvatske osposobiti najvažnije koridore i za putnički i za teretni promet, te izrazio nadu da Vlada i Hrvatske željeznice u skoro vrijeme pronađu način da nas i u željezničkom prometu približe Europi.
Međimurski župan Ivan Perhoč, podsjetivši na povijesnu važnosti pruge za najsjeverniji hrvatski kraj, prozvao je Vladu RH da ozbiljnije počne ulagati u razvoj željeznica, pogotovo u Međimurju, jer ona i danas, 150 godina nakon vožnje prvog vlaka, ima veliko značenje za gospodarski život ovog kraja.
Ministrica zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva Marina Matulović Dropulić na svečanosti je istaknula kako Vlada čini sve koliko joj proračun dopušta da prati potrebe Hrvatskih željeznica, te je najavila kako će sredinom godine biti predstavljena strategija razvoja željezničkog prometa, nešto slično kao što je bila strategija gradnje autocesta. Napomenula je da će se ulaskom Hrvatske u EU otvoriti više mogućnosti za modernizaciju željeznica kako bi bila još vitalniji dio hrvatske prometne infrastrukture.
Današnja svečanost u Kotoribi dio je cijelogodišnjih događanja vezanih za 150. obljetnicu prve pruge u Hrvatskoj, koju organiziraju Hrvatske željeznice.
U Kotoribi je 24. travnja 1860. godine puštena u promet prva željeznička pruga u našoj zemlji, koja je povezivala Nagykanizsu u Mađarskoj i Pragersko u Sloveniji, a spojila je Budimpeštu na magistralnu prugu Beč-Trst. Dionica pruge koja je bila popularno nazvana "okrajak na hrvatskom području" iznosila je 42 kilometra i išla je dionicom od Kotoribe preko Čakovca do Macinca.(hina/metro-portal)
Novi komentar