« Hrvatska
objavljeno prije 9 godina i 10 mjeseci
KAMPANJA EU

Znaju li potrošači svoja prava?

Kupujete igračke za svoju djecu? Provjerite najnovije standarde sigurnosti proizvoda i zaštitite sebe i svoju djecu!

Znate li svoja prava?
Znate li svoja prava? (Arhiva)
Više o

zaštita potrošača

,

prava potrošača

Na policama trgovina moguće je pronaći tisuće igračaka i katkad je kupcima teško donijeti ispravnu odluku. Stoga je za kupce iznimno bitno da budu informirani o najnovijim standardima sigurnosti proizvoda te da budu ustrajni u ostvarivanju svojih prava.

U nastavku možete pronaći informacije i savjete koji potrošačima mogu pomoći da donesu ispravnu odluku prilikom kupnje igračaka:

Kako potrošači mogu znati je li igračka sigurna za njihovu djecu?

Igračke u Europskoj uniji moraju ispunjavati najviše zdravstvene i sigurnosne standarde, a oznaka CE obavezna je za igračke koje se proizvode i prodaju na tržištu EU. Trgovine redovito nadziru sanitarni inspektori Ministarstva zdravlja. Proizvođači koji na tržište EU plasiraju nesigurne proizvode mogu biti kažnjeni i odgovorni su za bilo kakvu štetu koja je prouzročena korištenjem njihovog proizvoda.

Što označava kratica CE?

Oznaka CE je izjava proizvođača da je proizvod usklađen sa svim tehničkim propisima EU-a, uključujući i sigurnosne propise, koji su među najstrožima na svijetu. Oznaka vrijedi samo za neprehrambene proizvode. No, ova oznaka ne jamči da je proizvod siguran. Ipak, jasno je da proizvođač stavljanjem oznake na proizvod preuzima na sebe svu odgovornost da je on u skladu sa svim sigurnosnim zahtjevima EU-a. Ovisno o proizvodu, nadzor nad CE oznakama provode nadležna tijela sukladno propisanom djelokrugu rada. Primjerice, sanitarni inspektori Ministarstva zdravlja za igračke, a tržišni inspektori Ministarstva gospodarstva za električne kućanske aparate.

Potrošači moraju biti oprezni prilikom kupnje igračaka

Potrošači ne bi trebali kupovati igračke bez CE oznake istaknute na samoj igrački ili na pakiranju. Trebali bi izabirati igračke prikladne dobi djeteta, njegovim sposobnostima i stupnju vještina. Također, djeci mlađoj od tri godine ne treba kupovati igračke sa sitnim odvojivim dijelovima. Dobne i sigurnosne preporuke na proizvodima se nalaze s razlogom i treba ih shvatiti ozbiljno.

Ako posumnjaju u sigurnost proizvoda, automatski bi ga trebali prestati koristiti i kontaktirati nadležne institucije. No, potrošači trebaju imati na umu da se sigurnosni propisi u Europskoj uniji ne primjenjuje na proizvode kupljene online od trgovaca izvan EU-a, stoga bi trebali biti oprezni od koga i što kupuju.  

Što sa sigurnošću ostalih proizvoda?

Ako posumnjaju u sigurnost proizvoda (hrane, kozmetike, elektroničkih uređaja, ekspres lonaca, upaljača itd.), potrošači bi ga trebali prestati koristiti i kontaktirati nadležnu instituciju. Nadležne institucije također su odgovorne za razmjenu informacija između država članica i Europske komisije o opasnim proizvodima pronađenim na njihovom tržištu kroz RAPEX - Rapid Alert System for non-food dangerous products (Sustav za brzo obavještavanje o opasnim neprehrambenim proizvodima). Više o RAPEX-u možete pronaći na internetskoj stranici Komisije:

Evo nekoliko savjeta o pametnoj uporabi proizvoda:

1. Pratite sigurnosna upozorenja - Pročitajte ih pažljivo prije kupovine. Nakon kupovine ih precizno slijedite.

2. Čuvajte uputstva za kasniju upotrebu - To će Vam pomoći pri sigurnom korištenju proizvoda. Ako kupujete proizvode u Hrvatskoj uputstva moraju biti dostupna na hrvatskom jeziku.

3. Izbjegnite sigurnosne rizike - Djeca primjećuju i žele se igrati sa stvarima koje i vi koristite. Elektronika, aparati i alati vrlo su privlačni djeci. Čuvajte takve proizvode na sigurnom i izvan dosega djece.

Žele li potrošači saznati više o sigurnosti proizvoda mogu posjetiti internetsku stranicu informativne kampanje Europske komisije "Potrošači, upoznajte svoja prava" http://www.prava-potrosaca.hr. Tamo također mogu pronaći i letak o sigurnosti proizvoda kao i ostale potrošačke teme uključujući relevantne institucije koje mogu kontaktirati za savjet i informacije u slučaju bilo kakvih poteškoća.  

26.02.2015. 14:15:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh