« Biznis
objavljeno prije 12 godina i 8 mjeseci
PODUZETNIŠTVO

Želite biti poduzetnik? Provjerite imate li tri ključne osobine

Unatoč tomu što su organizacija, komunikacija i učenje iz grešaka tri važna sastojka uspjeha, nipošto nemojte zaboraviti možda i onaj najvažniji - budite odvažni

Fotografija vijesti
Više o

mali poduzetnici

,

poduzetništvo

,

vlastiti biznis

,

pokretanje posla

Unatoč tomu što je globalna recesija koja traje već četiri godine imala brojne negativne posljedice na broj radnih mjesta, kupovnu moć i standard života prosječnog čovjeka, potakla je i jednu zanimljivu pojavu - trend poduzetništva. Bez obzira radilo se o ljudima koji su u stanju sveopće apatije vidjeli odličnu poslovnu priliku ili o nekadašnjim radnicima koji više nisu željeli robovati za malu plaću u firmi koja ih nimalo ne cijeni, poduzetništvo zadnjih godina postaje pravi hit.

Drugo najčešće pitanje koje postavljaju svi koji pokažu interes za poduzetništvo (prvo je, naravno, gdje pribaviti novac) jest koje su to karakteristike koje dijele svi uspješni poduzetnici, ispravno smatrajući kako je to važnije od fokusiranja isključivo na dobre ideje ili dobar tim ljudi.

Daleko od toga da dobra ideja i pronalaženje adekvatnog izvora financiranja nisu važni, ali sve će vam biti uzalud ukoliko ne posjedujete ove tri osnovne kvalitete:

1. Sklonost dobroj organizaciji

Točnije, sposobnost da prepoznate potrebu za organizacijom, čak i kad niste osoba zadužena za organizaciju. Pritom nemojte brkati organiziranost s urednošću, jer to nije nužno ista stvar. Čist i uredan radni stol nije indikator uspjeha, niti znači da ste dobar poslovni organizator. Postoji čitav niz uspješnih poduzetnika čiji radni stolovi vjerojatno izgledaju kao da godinama nisu pospremljeni. Organizacija mora biti nešto o čemu ne morate razmišljati, već vam treba ići prirodno. Ukoliko ste jedan od onih ljudi koji si ne mogu pomoći da u svemu što drugi rade ne vide mjesta za poboljšanje, to je odličan start.

2. Sposobnost da komunicirate s onima oko vas

Komunikacija je ključna stvar na kojoj se temelje prijateljski i ljubavni odnosi, a svijet biznisa nije nimalo drukčiji. Vrlo je lako kriviti svoje zaposlenike da ne razumiju što im želite poručiti, ali krivnja je u najvećem broju slučajeva barem djelomično i vaša kao šefa. Svaki dobar organizator i vođa projekta koji radi s ljudima mora biti i dobar psiholog, budući da ljudi nisu računala i njihove se reakcije ne mogu predvidjeti linearnom formulom. Šef nije osoba koja o svakom aspektu poslovanja zna najbolje i najviše, već onaj tko je sposoban okupiti i organizirati tim pojedinaca od kojih je svaki genijalac za specifično područje.

3. Shvaćanje da su greške sastavni dio svakog uspjeha

Zvuči tako jednostavno u teoriji, ali praksa pokazuje kako je ova lekcija većini poduzetnika najteža. U poslu se često dogodi da sve napravite kako treba, ali ideja ili projekt svejedno neslavno propadnu. Najgore što možete jest stvoriti kulturu straha od pogreški u svojoj tvrtki, budući da tako nikad neće dobiti iskrenu povratnu informaciju od svojih zaposlenika. Zapamtite da su mnogi ljudi koje danas slavimo kao uspješne poduzetnike i direktore tvrtki imali vrlo neslavne početke. Bill Gates, Steve Jobs i Mark Zuckerberg samo su neki od njih.

Konačno, unatoč tomu što su organizacija, komunikacija i učenje iz grešaka tri važna sastojka uspjeha, nipošto nemojte zaboraviti možda i onaj najvažniji - budite odvažni u svemu što pokrećete i radite.

04.05.2012. 19:55:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh