Zelena akcija traži strategiju prometnog razvoja Zagreba
Aktivisti tvrde da se gradska prometna politika provodi stihijski i neplanski i traže izradu strategije prometnog razvoja grada
Povodom Europskog tjedna mobilnosti aktivisti udruge za zaštitu okoliša Zelene akcije danas su ispred zagrebačke Gradske uprave održali prosvjedni performance, kako bi ukazali na pogrešan način vođenja gradske prometne politike i zatražili da nadležni gradski ured napokon pokrene proces izrade strategije prometnog razvoja grada.
Aktivisti su Gradskom uredu za prostorno uređenje, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet urudžbirali svoje prijedloge za poboljšanje postojeće situacije u gradskom prometu. Voditelj Transportnog programa Zelene akcije Bernard Ivčić tvrdi da, s obzirom da strategija prometnog razvoja grada Zagreba ne postoji, nije jasan cilj gradske prometne politike, kao niti mjere kojima je moguće taj cilj ostvariti.
Rezultat toga je da su zahvati u prometu stihijski, neplanski i neovisni o stvarnim potrebama građana. Pješačke zone se smanjuju, biciklističke staze su još uvijek nepovezane, ne postoji dovoljno parkirnih mjesta za bicikle, a javni prijevoz je sve sporiji. Brojni vozači automobila nekažnjeno usporavaju javni prijevoz vozeći po žutim trakovima.
Ivčić je naglasio kako je problem i što "agresivnim izmjenama prostornih planova Grad Zagreb forsira gradnju javnih garaža u najužem gradskom središtu, a zanemaruje njihovu gradnju na obodu središta grada, gdje su takve garaže prihvatljivije, a njihove lokacije definirane prostornim planovima već niz godina".
Naveo je da imaju informaciju da u namjeravanoj gradnji garaže ispod Srednjoškolskog igrališta kod Mimare Grad planira 8000 četvornih metara prenamijeniti u trgovački centar, umjesto da se kompletan prostor iskoristi za parkirna mjesta.
"Grad Zagreb se fokusira na održiva prometna rješenja uglavnom tijekom Europskog tjedna mobilnosti, kada organizira nekoliko događanja, ali, na žalost, ostalih 51 tjedan u godini, aktivnosti Grada su protivne svemu onome što propagira tijekom Europskog tjedna mobilnosti.
Rezultat toga je neučinkovit prometni sustav, pa postojeću prometnu politiku možemo opisati kao "1 zeleni i 51 crni tjedan", rekao je Ivčić. (hina/metro-portal)
Novi komentar