Zaustavimo nasilje nad djecom
Nasilje nad djecom prečesto prođe nezamijećeno, za njega se ne čuje i njegov značaj se umanjuje, objavio je u srijedu UNICEF
Ta se inicijativa temelji na sve glasnijim reakcijama javnosti koje su pokrenute nakon napada na djecu, poput ranjavanja tadašnje 14-godišnjakinje Malale Yousafzai u Pakistanu u listopadu 2012., strijeljanja 26 učenika i nastavnika u Newtownu u Connecticutu u prosincu 2012. te grupnog silovanja djevojčica u Indiji i Južnoj Africi 2013. priopćio je UNICEF.
"U svakoj zemlji i u svakoj kulturi postoji nasilje nad djecom", rekao je izvršni direktor UNICEF-a Anthony Lake.
"Gdje god i kada god se naudi djeci, mora se vidjeti i čuti naše ogorčenje i bijes. Moramo učiniti nevidljivo vidljivim", navodi se u priopćenju u povodu pokretanja UNICEF-ove inicijative Zaustavimo nasilje nad djecom.
Ta inicijativa potiče ljude širom svijeta da prepoznaju nasilje nad djecom, pridruže se globalnim, nacionalnim ili lokalnim pokretima za suzbijanje tog nasilja te prikupljaju nove ideje kako bi se kolektivno djelovanje usmjerilo ka tom cilju.
"Mi sada imamo snagu boriti se protiv nasilja", kaže UNICEF, dodajući svoj globalni glas mnogim inicijativama koje su već u tijeku.
Inicijativa je objavljena uz video spot i naraciju UNICEF-ovog ambasadora dobre volje, glumca Liama Neesona koji gledatelje povodi kroz niz scena u kojima se prikazuje nevidljivo nasilje.
U UNICEF-u ističu da i u Hrvatskoj još uvijek postoji visoka tolerancija na roditeljsko nasilje u odgoju djece, unatoč tome što je ono zabranjeno još prije 14 godina.
Posljednje istraživanje koje je ta organizacija provela prošle godine pokazalo je da gotovo svako treće trogodišnje dijete doživi udarac ili čupanje jednom ili više puta tjedno.
Podsjećaju da nasilje ne uzrokuje samo fizičke ozljede, nego ostavlja i duševne ožiljke na djeci.
Ono utječe na njihovo fizičko i duševno zdravlje, smanjuje njihovu sposobnost učenja i socijalizacije te narušava njihov razvoj, kažu u UNICEF-u, ističući da u Hrvatskoj trenutačno nedostaje ustanova za hitnu stručnu pomoć djetetu koje je bilo žrtvom nasilja.
U Hrvatskoj će UNICEF-ov spot prikazivati kina Cinestar prije redovnih projekcija tijekom kolovoza, a lokalnu kampanju podržat će i sportski partner UNICEF-a u Hrvatskoj, KHL Medveščak.
Novi komentar