Za ovih 12 pretpostavki treba nam - tri sekunde
Ovo je 12 pretpostavki koje ljudi stvore o vama na temelju prvog dojma, ma koliko one bile utemeljene ili ne - sad znate zašto je važan prvi dojam
Ljudima trebaju samo tri sekunde da odluče sviđate li im se ili ne i žele li ili ne žele poslovati s vama, tvrde stručnjaci. Jednako je toliko potrebno da netko odluči jeste li im privlačni. Ovo je 12 pretpostavki koje ljudi stvore o vama na temelju prvog dojma.
Agresivnost - ponekad prvi dojam može biti potpuno pogrešan, dok u nekim slučajevima može biti potpuno točan. Eksperiment u Kanadi proveden na studenticama otkrio je da su, gledajući fotografije 37 različitih muškaraca tijekom 39 sekundi, mogle točno procijeniti koliko su agresivni. Agresija je mjerena tako što su muškarci igrali računalne igre i imali opciju ukrasti bodove drugih igrača. Otkriveno je da postoji veza između percepcije da su ljudi šireg lica i visokog čela agresivniji, a smatra se da je razlog tome to što se tijekom ljutnje podiže gornja usna i spuštaju obrve, što čelo čini vizualno većim, otkrivaju znanstvenici.
Avanturizam - ljudi ne gledaju samo kako ste obučeni, nego i kako se krećete. U maloj studiji grupi studenata pokazana je video snimka drugih ljudi dok hodaju. Neki su imali veći raskorak, dok su drugi hodali sitnijim koracima, a ispitanici su nakon nekoliko koraka procjenjivali osobnost onih koje su gledali. Ljude s većim raskorakom ocijenili su sklonijima avanturizmu, dok su im oni sitnijih koraka izgledali neurotično.
Ekstrovertiranost - njemačka je studija pokazala da ekstroverti na fotografijama djeluju veselije te da ih se tako lakše prepozna. "Mnogi ljudi pokušavaju izraziti pozitivne emocije tako što će se smiješiti, posebno tijekom fotografiranja, ali introverti to rade rjeđe, rezerviranije i manje uspješno od ekstroverta", napisano je u studiji.
Inteligencija - studija koju je vodila profesorica Nora A. Murphy, sa sveučilišta Loyola Marymount pokazala je da gledanje u oči tijekom razgovora može pomoći da vas ljudi smatraju inteligentnijima. "Gledanje u oči bila je ključna stvar", napisala je. Pomoći može i nošenje naočala i ekspresivno izražavanje.
Izgled - dvije studije pokazale su da ljudi ćelave muškarce smatraju dominantnijima od onih koji imaju kosu. Pritom istraživači ističu da ljudi isključivo muškarce obrijane glave smatraju dominantnima, a ne one koji su prirodno ostali bez kose, piše Business Insider.
Odjeća - britansko - turska studija na 274 ljudi pokazala je da ljudi muškarce u odijelima krojenima po mjeri smatraju uspješnijima od onih koji ne nose takva odijela. "Prema rezultatima ove studije, muškarcima bi bilo dobro da kupuju dobro krojenu odjeću, jer može pozitivno utjecati na njihov imidž i percepciju ljudi oko njih", napisali su autori studije.
Potencijal - u maloj studiji iz 2011. godine studentima su pokazane fotografije muškog modela odjevenog bilo poslovno ili ležerno, a potom ih se upitalo što smatraju kako bi se snašli na različitim poslovima. Sudionici su češće odgovarali da bi muškarac odjeven poslovno više zarađivao i prije bio unaprijeđen na poslu.
Potencijal vođe - pokazujući ispitanicima fotografije 100 šefova u velikim odvjetničkim tvrtkama, autori studije tražili su od ispitanika da procijene njihove osobine koje uključuju povjerenje, dominaciju, ljubaznost... Kombinacijom rezultata zaključili su da su oni ljudi koji su procijenjeni kao dominantniji češće vodili tvrtke koje su bile profitabilnije. Još je čudnije to što su od ispitanika zatražili da pogledaju fotografije istih ljudi iz školskog godišnjaka koje su snimljene 30 godina ranije, a rezultati su bili isti.
Povjerenje - samo desetinka sekunde potrebna je da ljudi odluče koliko ste im vjerodostojni i koliko vam mogu vjerovati. Zaključak je to prestižnog sveučilišta Princeton, koji su skupini od 245 studenata dali 100 milisekundi da ocijene privlačnost, sposobnost, simpatičnost, agresivnost i vjerodostojnost nečijeg lica. Isti su zadatak dali i drugoj grupi od 128 članova, ali oni su imali neograničeno vrijeme za ocjenjivanje. Rezultati su pokazali da je ocjena vjerodostojnosti u obje grupe bila vrlo slična, što daje zaključiti da gotovo odmah određujemo možemo li nekome vjerovati.
Prijateljstvo - "prijateljska kemija" termin je koji su skovali istraživači studije objavljene 2015. godine. Definira se kao inicijalna povezanost između prijatelja. Oni koji su se slagali ili djelovali prijateljski raspoloženo, otvoreno za nova iskustva, savjesno, marljivo i organizirano prije su iskusili "prijateljsku kemiju", zaključili su znanstvenici.
Religioznost - Laura P. Neiman sa Sveučilišta Kalifornija na Berkeleyju otkrila je da je 123 studenata moglo točno odrediti razinu religioznosti 113 ljudi samo na temelju njihovih fotografija. Oni koji su se smješkali na fotografijama, izgledali energično i opušteno te njegovano ocijenjeni su kao religiozniji, a to su i bili.
Socioekonomski status - mala nizozemska studija zaključila je na temelju ispitivanja 80 ljudi u trgovačkom centru, da se procijenilo da ljudi koji nose brendiranu odjeću, u konkretnom slučaju Lacoste i Tommy Hilfiger, imaju viši status i da su smatrani bogatijima od ljudi koji nose nebrendiranu odjeću.
Međutim, ako želite stvoriti trajno prijateljstvo, trebat će vam više od samo dobrog prvog dojma. Potrebno je oko 40 do 60 sati da bi se stvorilo ležerno poznanstvo, 80 do 100 sati kako biste postali prijatelji s nekim i oko 200 sati da biste postali dobri prijatelji, pokazala je jedna studija.
Novi komentar