« Film
objavljeno prije 9 godina i 7 mjeseci
FAK

Sven Mikulec o Taksistu i Scorseseu

Zašto je ‘Taksist’ Martina Scorseseja bio prekretnica u načinu na koji doživljavamo filmove

Legende na snimanju
Legende na snimanju (Arhiva)
Više o

Martin Scorsese

,

FAK

,

film Taksist

Nedavni 72. rođendan velikog Martina Scorseseja čini se kao savršena prilika da u mislima otputujemo na ulice New Yorka, sjednemo u taksi i podsjetimo se glavnog razloga zbog kojeg se nadamo da će majstor nastaviti snimati još barem jedno desetljeće. Neporecivi div i siguran član galerije najboljih filmova svih vremena, Taksist iz 1976. godine - i ovo pišem bez ijedne sumnje u svojoj glavi - jednostavno je primjer perfektnog filmaštva i neiscrpan izvor inspiracije. Scorsesejeva veličina i značaj za razvoj filmske umjetnosti bile su teme nebrojenih analitičkih eseja, ali i dalje doslovce nema tih riječi koje mogu pošteno opisati njegov genij, barem ne na isti način na koji nam to može dočarati sjedenje pred ekranom i uživanje u ovom neprocjenjivom djeliću filmske povijesti.

Bilo je to teško razdoblje u povijesti New Yorka - štoviše, slavni naslov Daily Newsa „Ford gradu: Krepaj" tiskan je dok smo editirali materijal. Iako u tom trenutku nisam primijetio ništa značajno da se događa. Čini se da se grad osjećao kao da se raspada, smeće je bilo posvuda, i za nekoga poput Travisa, koji je došao sa Srednjeg zapada, New York sredine sedamdesetih godina bio bi pakao - to bi uzrokovalo vizije pakla u njegovoj glavi. Ali jednu stvar mogu vam reći sa sigurnošću - nismo morali „ukrašavati" grad da bi izgledao pakleno. - Martin Scorsese

Taksist, nošen na ramenima nikad boljeg Roberta De Nira, divne Cybill Shepard i vrlo mlade ali iznenađujuće odlične Jodie Foster, označava prekretnicu u mome životu kad je u pitanju moje filmsko obrazovanje i stav prema filmovima. Zahvaljujući prekrasnom scenariju Paula Schradera, koji je iskoristio osjećaje otuđenja i samoće iz svog osobnog iskustva kako bi proizveo jedinstveno dirljivu priču smještenu u postvijetnamski period oporavljanja od traume u američkoj kulturi, Scorsesejev film uspijeva pokazati ono najbolje što filmovi mogu ponuditi. Taksist je razlog zbog kojeg volimo filmove. Taksist je razlog zbog kojeg filmovi postoje.

Više pročitajte na FAK portalu.

15.05.2015. 08:30:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh