« Auto-moto
objavljeno prije 16 godina

Sve više poginulih na cestama

Situacija je alarmantna jer su u prvih pet mjeseci poginule 252 osobe, 12 posto više nego 2007.

Crna bilanca na našim cestama se nastavlja...
Crna bilanca na našim cestama se nastavlja... (CROPIX)
Više o

promet

,

prometne statistike

,

poginuli u prometu

,

cestovni promet

Do prvog lipnja 2008. na našim su cestama poginule 252 osobe, što je 12 posto više nego u istom razdoblju prošle, kada je bilo 225 stradalih. U usporedbi sa 2006., kada je smrtno stradalo 212 osoba, porast je čak 18,9 posto.

Najgore je što se crna bilanca stalno pogoršava - u svibnju je poginulo 60 osoba – čak 20 posto više nego 2007. (50). Po Nacionalnom programu sigurnosti prometa već smo 2006. trebali doći na razinu od 10 poginulih na 100.000 stanovnika, a imali smo ih 13,8. Stanje se blago poboljšalo 2005. (597 poginulih), ali se crni niz nastavio 2006. (614) i 2007. (619).

Novi Zakon o sigurnosti prometa na cestama bio je nužan, budući da treba pooštriti sankcije prema teškim prekršiteljima, kakvih je 4 do 5 posto. No, to neće koristiti, ako pravosuđe ne postane učinkovitije. Neodgovorni vozači ne strepe od kazni, jer se potpuno sankcionira tek svaki četvrti teški prekršaj.

UzbunaDošli smo do granice od 14 smrtno stradalih na 100.000 stanovnika, što je 50 posto više od prosjeka EU. Zbog toga je pogoršanje ionako lošeg stanja u cestovnom prometu znak za uzbunu. 

Dobro je što se vratio limit od 0,5 promila jer problem nisu vozači s malom koncentracijom alkohola. No, loše je uvjetno kažnjavanje, ako se napravi neki drugi prekršaj.

Najgore je što se ukida obveza pohađanja tečaja sigurne vožnje za mlade koji najviše sudjeluju u tragičnim nesrećama. Zato nema velikih izgleda da će se u ovim uvjetima išta bitno poboljšati, jer je gotovo sve usmjereno na represiju prema vozačima.

Malo se, primjerice, vodi računa o odgovornosti onih koji projektiraju i izrađuju ceste. One u određenoj mjeri trebaju opraštati vozačima pogreške, a ne biti nemilosrdne.

Treba promijeniti strategiju policijskog nadziranja i kontrole. Većina građana ima osjećaj da je policija uglavnom na mjestima gdje sigurnost nije ugrožena, a najlakše se naplaćuju kazne. Brzina se mora nadzirati sustavno te je nužno sve brze prometnice premrežiti fiksnim mjeračima brzine.

Presretači su korisni, ali kao sekundarni sustav nadzora na gradskim prometnicama, gdje mladi vozači često divljaju. Tako bismo disciplinirali neodgovorne vozače te rasteretili policiju i pomogli joj da bude učinkovitija. 

Piše: Piše: Dr. Željko Marušić
05.06.2008. 07:20:10
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh