Slušljiva avangarda
Stanari Kupske ulice bezraložno su strahovali pojavom plakata nastupa legendarnog benda čije ime u prijevodu znači "urušujuća novogradnja“. Naime, radilo se o koncertu Einstuerzende Neubauten, pionira „inudstrial“ glazbe, koji su po četvrti put došli hrvatskoj publici dokazati da i recimo stiropor nečemu služi, osim za izolaciju. Predvođeni Blixom Bargeldom (pravim imenom Christian Emmerich), pružili su zagrebačkoj publici fantastičnu promociju samoizdatog albuma „Alles wieder offen“. ENB feeling, odnosno prijeteće rušenje kluba Močvare, privukli su oko 1000 posjetitelja žednih nekonvencionalnog zvuka.
Grupa osnovana 1980-te godine svoju „glazbenu“ karijeru temeljila je na, kod nas sad jako popularnom, komercijalnom otpadu, upotrebljavajući dostupne industrijske otpatke kao glazbene instrumente. Početna kakofonijska avangarda zrelošću je prerasla u „slušljivu“ avangardu, tako da se cijeli program nastupa svodio na kompozicije nastale u periodu kad neki od originalnih članova napustili grupu. Uz Blixu, od originalnih članova tu su Alexandar Hacke i N.U. Unruh, dok su Jochen Arbeit i Rudi Moser došli iz također berlinskih Die Haut, nekad matičnog sastava Blixinog bivšeg sudruga iz Bad Seedsa, Thomasa Wydlera.
Publici su tako na repertoaru između ostalog bile ponuđene kompozicije poput Nagorny Karabach, Die Befindlichkeit des Landes, Sabrina, Alles te Youme & Meyou. Pripitomljena buka Einstuezende Neubauten, uz Blixine komentare između pjesama, skoro 2 sata očaravala je svakog od prisutnih, a i 3 bisa dovoljno govore reakciji publike. Plastične cijevi, bušilice, limene ploče, megafon, vibrator, zasigurno nisu predmeti od kojih će te očekivati da vam budu milozvučni, no dotični u rukama ovih umjetnika izazivaju strahopoštovanje, čak i kod „fuš-majstora“ svojeg zanata. Nekonvencionalno, predobro, svatko bi poželio biti glazbenik takve takve vrste, ali Einstuerzende Neubauten su dokazali da i odvoz krupnog otpada ne znači kraj karijere istog.
Novi komentar