« Kultura
objavljeno prije 7 godina
INTERVJU

Razgovor u povodu – akademski slikar Igor Taritaš

Akademski slikar koji je 1987.g. diplomirao na zagrebačkoj ALU, istaknuti je pripadnik mlađe generacije suvremenih hrvatskih likovnih umjetnika

Čudesne građevine Igora Taritaša
Čudesne građevine Igora Taritaša (Miroslav Pelikan)
Više o

slikarstvo

,

Miroslav Pelikan

,

Igor Taritaš

Igor Taritaš, akademski slikar koji je 1987.g. diplomirao na zagrebačkoj ALU, istaknuti je pripadnik mlađe generacije suvremenih hrvatskih likovnih umjetnika.

S nekoliko izložbi u inozemstvu izazvao je znatan interes javnosti .

Gospodine Taritaš, istaknuti ste predstavnik najmlađe generacije, trenutno izlažete u Italiji

Slike se trenutno nalaze galeriji „Tales of art" u Imoli. To je grad pokraj Bologne. U galeriji je izloženo 13 slika. Većina radova bila je izložena u ožujku ove godine u Meštrovićevom paviljonu (HDLU) u Zagrebu.

Autor ste zanimljivog, obimnog opusa, reklo bi se i intrigantnog

U posljednjih pet godina vrlo sam produktivan. Nakon završetka ALU u Zagrebu bio sam suočen sa istim problemima kao i većina mojih kolega. Većina je odustala od stvaralaštva a neki su se nastavili boriti. Ja sam odlučio ići težim putem i trud se isplatio. U zadnje dvije godine radove sam izlagao u Poljskoj, Austriji, Njemačkoj i sada Italiji. Kada vam se događaju tako lijepe stvari motivacije i želje za stvaranjem nikada ne nedostaje.

Zanimljiv je motiv pojedinca u utrobi zgrade

Motive figura u radovima koristim minimalno. Figure u prostorima tek su metafora određenih stanja i poruka. Figure koje sam slikao nalaze su u ruralnim, monokromnim i derutnim prostorima. Jedan od meni najdražih primjera je figura moje majke kako hrani janje u derutnom pomalo izumirućem prostoru. Propadljivom teksturom želio sam naglasiti izumiranje sela i borba majki da prehrane svoju djecu. Ova tematika bliska mi je jer sam odrastao u manjem mjestu Hercegovcu pokraj Garešnice gdje nas život nije mazio.

Serija izvanredno lijepih građevina nosi posebnu poruku?

Kada govorimo o prostorima koje slikam, možemo govoriti o dvije vrste prostora. Postojeći prostori koje gradim dekonstrukcijom te nanovo konstrukcijom , te konkretnim primjerima derutnih prostora koji zadržavaju svoj izvorni oblik sa minimalnim intervencijama i izmjenama. Prostori suvremene arhitekture, kako ste ih vi nazvali „izvanredno lijepe građevine" prikazuju bogate, pomalo kičaste eksterijere.Suprotnost derutnim ruralnim prostorima. U ovom ciklusu radova veliku ulogu u gradnji kompozicije ima i boja. Na slikama prevladavaju uglavnom zagasiti sivi, crni i bijeli tonovi u kombinaciji sa jarkim bojama. To mi se učinilo kao dobar sklad. Uz sivu jarke boje dolaze do izražaja.

Slikate u ulju i akrilu na platnu

Većina mojih slika slikana su akrilom na drvenoj (MDF)ploči. U studentskim danima većina nas je slikala na medijapanu jer nismo mogli priuštiti financije za platna. Ja sam nastavio slikati na medijapanu sve do danas. Drvena podloga je puno čvršća od platna i dopušta mi jednu vrstu agresivnog slikanja, trganja i struganja površine boje sa slike. Također, na neke djelove ne nanosim boju te kombiniram teksturu drveta sa pastoznim nanosima boje što se pokazalo kao dobar eksperiment. Slikanje na medijapanu navelo me na drugačije promišljanje o slikarstvu. Na nekoliko detalja u slikama zabijao sam i čavle.

Osobito volite velike formate

Istina. Preferiram slikati na većim formatima jer mi dopuštaju slobodniji i aktivniji pristup. Najmanji formati koje radim su otprilike oko 1x1metar. U velikim, prostranim galerijama slike malog formata izgledaju neprimjećeno. Kao da ih proguta prostor galerije.

Kako doživljavate i vidite gibanja u suvremenoj umjetnosti?

Na žalost gibanja u umjetnosti određuju galeriei, razni umjetnički sajmovi i aukcijske kuće. Nema pravila i kriterija. Ako imate sreće i poznanstva i sa manje kvalitetnim radovima možete izgraditi ime na svjetskoj likovnoj sceni. Žalosno je što danas nema kriterija vrijednosti. Sve se trpa u ladice i traže poveznice sa već viđenim. U skoroj budućnosti mislim da neće biti novog Picassa.

Uvijek pitam, ima li umjetnost budućnosti?

Kada nestane ljudi nestati će i umjetnosti. Sa filozofske strane govorilo se o smrti slikarstva ali to su govorili oni koji nisu slikali. Kreativnost pokreće i stvara.

Što je novo u atelijeru?

Trenutno radim na skicama za nadolazeće izložbe sljedeće godine.

Planovi, izložbe, monografije?

Sredinom siječnja 2018. izlažem na Grand Salonu u Njemačkoj, grupna izložba na kojoj će sudjelovati oko 50 umjetnika iz 15 zemalja. U travnju samostalno izlažem u Galeriji Škola u Splitu te u lipnju pripremam veliku samostalnu izložbu u Dusseldorfu u Njemačkoj.

Piše: Miroslav Pelikan
20.12.2017. 10:31:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh