« Kultura
objavljeno prije 2 dana i 2 sata
INTERVJU

Razgovor s Hanibalom Salvarom

Instalaciji EXAT 70 koja je polivalentna i work in progress, te će se tijekom skoro 18 mjeseci svako malo s nekim uvijek novim objektom pojaviti u novom prostoru ili gradu

Hanibal Salvaro
Hanibal Salvaro (Miroslav Pelikan)
Više o

intervju

,

Miroslav Pelikan

,

Hanibal Salvaro

Nakon instalacije na Autobusnom kolodvoru, u galeriji Zvonimir postavili novu dosta raskošnu instalaciju pod nazivom EXAT 70-MODEL. Koliko znam ove instalacije su prihvaćene od strane Ocjenjivačkog suda 55. zagrebačkog salona u sastavu Iva Körbler, Branka Benčić, Mario Beusan, Branko Franceschi, Marko Golub i Nika Pavlinek, ali 55. zagrebački salon je gotov, a Vi i dalje radite instalacije koje bi ja radije nazvao skulpturama, makar su izrađene od kratkotrajnih materijala tj. papira.

- Zahvaljujući instalaciji EXAT 70 koja je polivalentna i work in progress, te će se tijekom skoro 18 mjeseci svako malo s nekim uvijek novim objektom pojaviti u novom prostoru ili gradu, radi toga što joj je cilj da malo neuobičajeno i poduže podsjeća na 70 godina ULUPUH-a i 70 godina grupe EXAT 51. Sve skulpture se snimaju, bilježe opaske i komentari te druge zanimljivosti, a što će se objaviti u knjizi koja će se tiskati nakon 7. prosinca 2021, tj. 70 godina objavljivanje platforme EXAT 51.

Znači li to kako će zahvaljujući projektu EXAT 70 ovaj 55. zagrebački salon, po prvi put u svojoj povIjesti, na neki način, trajati skoro 18 mjeseci.

- Upravo to, što je potpuni novum u priredbama vizualnog stvaralaštva u Hrvatskoj koji bi mogao potaknuti i druge umjetnike da ponude vizualne projekte dugog trajanja i cikličkog dorađivanja prilagođenog prostoru koji je na raspolaganju, jer on ustari postaje dio novokomponiranoh ambienta.

Gdje možemo očekivati nove instalacije?

- U Nacionalnoj sveučilišnoj knjižnici, u Pučkom otvorenom učilištu Zagreb, na Međunarodnom festivalu poezije Murakon, u hotelu Academia, u Rijeci i Opatiji gdje su puno djelovali EXAT-ovci Bregovac i Srnec te u Prištini gdje je Alesandar Srnec, u suradnji s arhitektom Andrijom Mutnjakovićem, oblikovao fasadu. I jasno na Zagrebačkom velesajmu , a možda i prilikom nekog radosnog događaja ili razloga.

Želim na kraju naglasiti kako su sve skulpture financirali donatori. Tvrtka MODEL PAKIRANJA s doniranim kutijama, a zatim mnoge ostale troškove doniraju Chenaco, Majc, Prvomajska, Graforad i neki donatori koji žele ostati anonimni.  

Piše: Miroslav Pelikan
01.08.2020. 08:31:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh