Potražnja za radom nikad nije bila veća
U odnosu na prošlu godinu, najveći rast potražnje za radnom snagom zabilježen je u sektorima: Ljudski resursi
U prvom kvartalu 2022. godine na MojPosao portalu objavljeno je preko 24.000 oglasa za posao, što predstavlja rast od čak 33% u usporedbi s prvim tromjesečjem prošle godine i rast od 32% u odnosu na prvi kvartal 2020. godine. U odnosu na pretpandemijsku, prema potražnji za radom rekordnu, 2019. godinu ove je godine objavljeno 11% oglasa više.
Zbog svega nabrojanog dolazimo do zaključka kako se tržište rada u potpunosti oporavilo od posljedica krize prouzrokovane dolaskom koronavirusa te kako potražnja za radnicima u Hrvatskoj nikad nije bila veća!
U Ljudskim resursima i Turizmu traži se radnik više
U odnosu na prošlu godinu, najveći rast potražnje za radnom snagom zabilježen je u sektorima: Ljudski resursi, gdje je objavljeno čak 137% više oglasa za posao nego u istom periodu prošle godine, zatim u Turizmu i ugostiteljstvu (+135%) te Skladištenju i logistici (+112%). Podsjetimo, prošle je godine djelomični lockdown trajao negdje do ožujka i tvrtke koje zapošljavaju sezonske radnike jako su kasnile sa pronalaskom i zapošljavanjem radnika za turističku sezonu.
U odnosu na pretpandemijsku 2019. godinu, ove smo godine zabilježili najveći rast u kategorijama: Ljudski resursi (+63%), Strojarstvo i brodogradnja (+55%), Skladištenje i logistika (+53%) te Farmaceutika i biotehnologija (+53%).
Konobari su i dalje najtraženiji radnici u Hrvatskoj. Na drugom mjestu je trgovac (Prodavač), iza kojeg slijede Kuhari, Skladištari, Vozači te Programeri, OVI* za ožujak 2022. godine)
Prema OVI indeksu iz ožujka 2022. godine potražnja za radom je 33% veća u odnosu na ožujak 2021. godine te 65 i 27% veća no u ožujku 2020. i 2019. godine.
Najtraženija zanimanja u ožujku ove godine bila su prodavač, kuhar, konobar, skladištar i vozač. 44% oglasa za posao nudilo je ugovor na neodređeno, dok je 43% oglasa nudilo ugovor na određeno. Oko 1,8% oglasa za posao spominjalo je mogućnost rada od kuće, dok je 3,2% oglasa bilo usmjereno na umirovljenike.
Novi komentar