Optima Telekom objavio financijsko izvješće za 2019.
U rezidencijalnom IPTV segmentu Optima Telekom je, u odnosu na prošlu godinu povećao broj korisnika za 11,2%
Optima Telekom Grupa je u 2019. godini u odnosu na prethodnu godinu ostvarila gotovo jednaku EBITDA-u prije jednokratnih stavki nakon najmova, dok je EBITDA prije jednokratnih stavki nakon najmova Društva povećana je za 1,2% u 2019. godini u odnosu na prethodnu godinu.
Na razini Grupe ostvaren je rast EBITDA marže prije jednokratnih stavki nakon najmova, koja je viša za 0,7 postotna poena u odnosu na prethodnu godinu te iznosi 24,9%.Grupa je nastavila s daljnjom troškovnom optimizacijom poslovanja te su stoga ukupni poslovni rashodi za 5,9% manji u odnosu na 2018. godinu.
U rezidencijalnom IPTV segmentu Optima Telekom je, u odnosu na prošlu godinu povećao broj korisnika za 11,2%. Porast broja korisnika posebno se odrazio u četvrtom kvartalu 2019. godine kroz povećanje prihoda od 7,4% u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.
Na godišnjoj razini u rezidencijalnom segmentu usluge širokopojasnog pristupa internetu vidljivo je smanjenje broja korisnika od 7,7%, a koji je najvećim dijelom uzrokovan snažnim nastupom konkurencije u segmentu širokopojasnog pristupa internetu što je rezultiralo smanjenjem prihoda od 5,0%.
Pad prihoda od javne govorne usluge bilježi i rezidencijalni i poslovni segment što je rezultat nacionalnog trenda smanjenja korištenja javne govorne usluge, supstucije fiksne govorne usluge govornom u pokretnoj mreži te migracije korisnika Optima Telekoma na naprednija rješenja i pakete.
U poslovnom segmentu na godišnjoj razini zabilježen je rast prihoda od 8,6% u segmentu širokopojasnog pristupa internetu dok se u segmentu podatkovnih usluga, na razini godine, u usporedbi s prethodnom godinom, bilježi rast korisničke baze od 21,4%. Rast prihoda u 2019. godini u odnosu na prethodnu godinu u istom segmentu iznosi 9,8% što je rezultat ugovaranja usluga privatnog podatkovnog povezivanja direktno s pružateljem telekomunikacijskih usluga u segmentu velikih i ključnih poslovnih korisnika.
Optima Telekom nastavlja bilježiti pozitivne trendove u segmentu prodaje ICT rješenja i usluga uz ostvareni prihod na godišnjoj razini od 11,8 mil HRK, ali i snažan rast margine na 20,7% u odnosu na 10,3% ostvarenih u 2018. godini. Rezultat je ostvaren uslijed snažne orijentiranosti na prodaju ICT rješenja i usluga te suradnje sa ICT partnerima s kojima Optima Telekom kvalitetno odgovara na potrebe tržišta.
Ukupni prihodi veleprodaje bilježe blago smanjenje od 1,2% u odnosu na prethodnu godinu, kao i prihodi od tranzita gdje je smanjenje 0,4%. Povećanje prihoda vidljivo je kod usluga s posebnom tarifom u iznosu od 10,3% u odnosu na 2018. godinu.
«U 2019. godini poseban naglasak stavili smo na očuvanje korisničke baze i snažan rast korisnika i prihoda u IPTV segmentu. Tijekom 2019. započeli smo i dovršili sve potrebne radnje na IPTV platformi kako bi svim novim i postojećim korisnicima omogućili novu verziju s modernijim i inovativnijim sučeljem te lakšim upravljanjem sadržajem, a što će zasigurno povećati zadovoljstvo korisnika.
U ostalim segmentima posvetili smo se simplifikaciji portfelja kako bi našim rezidencijalnim korisnicima omogućili veće zadovoljstvo i jednostavniji odabir naših paketa usluga.
U protekloj godini lansirali smo i našu loyalty mobilnu aplikaciju Optima KLUB koja članovima kluba omogućuje dodatne pogodnosti i kod naših partnera.
Sa strane poslovne prodaje aktivnosti su bile usmjerene na obnovu ugovornih odnosa s postojećom korisničkom bazom te ciljanu akviziciju telekomunikacijskih usluga u sklopu cjelokupnih ICT projekata. Ponosan sam na rezultate u području ICT rješenja i usluga, a posebno na WiFi4EU projekt u okviru kojeg se Optima Telekom u 2019. godini najbolje pozicionirao na tržištu.
Tijekom 2019. godine izvršena je i integracija novog Internet čvorišta u mrežu Optima Telekoma, opremljenog 100Gb/s sučeljima, te smo nastavili s razvojem svjetlovodne infrastrukture i proširenjem kapaciteta pristupne ULL mreže, prvenstveno radi povećanja VDSL pristupnih sučelja.
U narednom periodu naš cilj i dalje ostaje zadovoljan korisnik te ćemo uložiti napore cijelog Društva u povećanje kvalitete naših usluga i proizvoda.
Koristim priliku zahvaliti se svim zaposlenicima Optima Telekoma jer su upravo oni najzaslužniji za ostvareni rezultat", rekao je Boris Batelić, predsjednik Uprave Optima Telekoma.
Novi komentar