Novi zakon otežao je položaj taksista
Nelojalnoj konkurenciji vrata su širom otvorena, a to će dovesti do pada kvalitete usluga i povećanja troškova, poručili su taksisti
Nedavnim izmjenama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu taksisti su stavljeni u posebno težak položaj zbog čega će se tražiti korekcija zakona kako bi se suzbio rad na crno, cijene taksi-usluga učinile prikladnim i za građane i za prijevoznike te osiguralo očuvanje ove, za turizam i građane vitalne djelatnosti, zaključeno je na sjednici Sekcije taksi prijevoza Hrvatske obrtničke komore (HOK).
Premda je u nedavnim promjenama zakona riječ o liberalizaciji obavljanja taksi-usluge, donesenom kao EU-zakon po hitnom postupku, na jučerašnjoj sjednici Sekcije taksi prijevoznika je upozoreno da europske zemlje ipak imaju raznolik način organiziranja i poticanja kvalitete ove usluge, a zakonske promjene se ne donose naprečac, bez detaljnih konzultacija sa taksistima.
Kako se u nas to nije dogodilo, ostali su neriješeni mnogobrojni problemi koje muče taksiste, ali i otvoreni su novi, navodi se u današnjem priopćenju HOK-a.
Nelojalnoj konkurenciji tako su sada širom otvorena vrata. Dampinškim cijenama kvaliteta usluge će doći u pitanje, smanjit će se prihodi, a povećati troškovi taksista koji poštuju zakon, što će stvoriti nove probleme za razvoj ove djelatnosti.
Podržava se tržišno natjecanje, veća konkurencija u taksi prijevozu i sloboda u formiranju cijena u toj djelatnosti, ali je ipak nužan nadzor lokalnih samouprava i države u pogledu ukupnog broja prijevoznika i okvira cijene, smatraju u HOK-u.
Napominju da taksiste opterećuju i visoki troškovi pribavljanja potrebnih dozvola, nelegalno konkuriranje hotela, agencija, iznajmljivača vozila, pa čak i međunarodnih taksista, ali i nedovoljna učinkovitost inspekcija u suzbijanju nezakonitosti.
Kako bi se spriječili i riješili ovi problemi zaključeno je da će se od resornog Ministarstva mora, prometa i infrastrukture tražiti korekcija zakona, donošenje potrebnih pravilnika i drugih akata kojima se oblikuju politike cijena, subvencija i povlastica te nastaviti jedinstveno i permanentno utjecati na zakonodavca (od države do lokalne samouprave) kako bi se izbjegli propusti i osigurala zaštita i opstojnost taksi prijevoznika, kakvu poznaju razvijene zemlje poput Italije, Njemačke ili SAD-a. (hina/metro-portal)
Novi komentar