Nadrealistički krajolici Bady Minck na Kratkom utorku
Film koji ćemo prikazati s 35mm kopije sastavljen je od preko 1800 antiknih razglednica, a prikazan je na više od 100 filmskih festivala
Gošća novog Kratkog utorka, koji će se održati 11. veljače u kinu 'Tuškanac' u Zagrebu, i to iznimno u 20,30 sati, poznata je luksemburško-austrijska filmašica Bady Minck.
Njeni unikatni filmovi koji se kreću između animacije, eksperimentalnog i dokumentarnog, sa snažnom dozom nadrealnog (što nekad prelazi i u znanstvenu fantastiku), prikazivani su u konkurencijama svih najvećih svjetskih festivala (Cannes, Venecija, Berlin, Rotterdam, Locarno, Sundance...), a autorici je dosad organizirano više od 40 retrospektiva, na 4 kontinenta. Na Kratkom utorku prikazat ćemo njenih pet filmova, od kojih izdvajamo remek-djelo 'U početku bijaše oko' (Im Anfang war der Blick) iz 2003., od strane kritičara opisano kao 'portret Austrije kakav bi zajedno napravili Jan Švankmajer i David Lynch'.
Film koji ćemo prikazati s 35mm kopije sastavljen je od preko 1800 antiknih razglednica, a prikazan je na više od 100 filmskih festivala. Svoje radove predstaviti će sama autorica, koja prvi put dolazi u Zagreb.
Bady Minck (pravim imenom Madeleine Binck) rođena je 1964. u Luksemburgu, a živi između tog grada i Beča. Studirala je prvo kiparstvo, a onda eksperimentalni film, a osim režijom bavi se i drugim vidovima vizualne umjetnosti - intervencijama u prostoru, performansom, net-artom, ali i filmskom produkcijom. Njena producentska kuća Amour Fou tako stoji iza filmova mnogih poznatih autora kao što su Margarethe Von Trotta ('Hannah Arendt'), Virgil Widrich, Heinz Emigholz, Anja Salomonowitz i Jessica Hausner. Osim toga Bady i predaje na raznim umjetničkim akademijama po Evropi, a često i kurira filmske programe.
Veliki uspjeh Bady Minck je ostvarila već sa svojim prvim filmom 'Čovjek s modernim živcima' (Der Mensch mit den modernen Nerven) koji je napravila na studiju u kolaboraciji sa Stefanom Stratilom. Film je animirana imaginacija nikad realiziranih projekata jednog od pionira moderne arhitekture Adolfa Loosa iz 1923. Radi se o piramidalnom projektu gradske vijećnice u Mexico Cityu koji Minck i Stratil pretvaraju u igru apstraktnih geometrijskih formi, svjetla i sjene, po uzoru na filmove Oskara Fischingera. Film koji ćemo i prvi vidjeti na Kratkom utorku bio je prikazan 1988. godine i na festivalu u Cannesu i na onom u Berlinu, a ubrzo je i otkupljen od strane Centra Pompidou.
Novi komentar