« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 1 godinu i 2 mjeseca
STVARNO?

Maslinovo ulje ipak je lošije od biljnog za kolesterol?

Biljna ulja koje se dobivaju iz sjemena neke biljke bila su najbolja - većina biljnih ulja su sjemenska ulja

Čudno, ali izgleda istinito
Čudno, ali izgleda istinito (Shutterstock)
Više o

maslinovo ulje

,

LDL kolesterol

,

biljno ulje

Kolesterol je postao jedan od najčešćih neprijatelja zdravlja - bez obzira na to koliko ga jedni promicali, a drugi osuđivali i stalno snižavali razine koje su prihvatljive. Uglavnom, maslinovo ulje proglašeno je prijateljem i ohrabruje se njegovo korištenje jer, uz ostale dobrobiti, utječe na razinu lošeg kolesterola.

No, izgleda da to nije cijela istina, jer su se biljna ulja pokazala učinkovitijim u snižavanju razina lošeg kolesterola, barem tako tvrdi studija koja je prva provela analizu koja omogućuje utjecaj nekoliko ulja i krutih masnoća na lipide u krvi .

Mnogi su uspoređivali učinak zamjene hrane bogate zasićenim masnim tvarima, kao što su maslac ili svinjska mast, s bogatim nezasićenim masnim kiselinama, kao što su maslinovo ulje i suncokret. Međutim, dokazi otežavaju otkrivanje od kojih biljnih derivata imamo najveću korist.

U tu svrhu, dr. Schwingshackl i tim koristili su statističku tehniku nazvanu mrežna meta-analiza koja se dobiva na terenu u zdravstvenom istraživanju kao način prikupljanja dokaza iz ogromnih količina podataka pomoću "izravnih i neizravnih usporedbi".

Koristili su mrežnu meta-analizu kako bi pronašli odgovore koji bi se inače mogli rješavati samo u "ogromnim studijama" koje uspoređuju učinak mnogih različitih intervencija na jedan rezultat.

"Ljepota ove metode", objašnjava dr. Schwingshackl, "jest da možete usporediti mnogo različitih intervencija istodobno."

Krajnji rezultat, dodao je , jest da "možete reći" koje je ulje najbolja za "specifični ishod". Metoda, na primjer, omogućuje usporedbu maslaca s suncokretovim uljem, što se neizravno može zaključiti analizom rezultata dvaju ispitivanja: one koja je izravno testirala maslac protiv maslinovog ulja, a drugi koji je izravno ispitivao suncokret protiv maslinovog ulja. Novo otkriće objavljeno je u časopisu Journal of Lipid Research.

Njihovi rezultati ukazuju na to da zamjena zasićenih masnih kiselina s mono ili polinezasićenim masnim kiselinama smanjuje kolesterol lipoproteina niske gustoće (LDL), "lošu vrstu", što je "jak faktor rizika" za kardiovaskularne bolesti.

Istraživači su objasnili da je dislipidemija ili abnormalna razina lipida u krvi, poput kolesterola, glavni kardiovaskularni faktor rizika koji ljudi mogu promijenjati.

Njihova analiza uspoređivala je učinak 13 ulja i čvrstih masti: šafranovo ulje, suncokretovo ulje, ulje repice, laneno ulje, maslinovo ulje, ulje industrijske konoplje, kukuruzno ulje, kokosovo ulje, palmino ulje, sojino ulje, maslac, goveđu i svinjsku mast.

Biljna ulja pokazala su se najboljima

Biljna ulja koje se dobivaju iz sjemena neke biljke bila su najbolja - većina biljnih ulja su sjemenska ulja.

Dr. Schwingshackl izvjestio je da su "najbolji izvođači" bili ulje šafranike, suncokretovo ulje, ulje repice i laneno ulje. Nasuprot tome, "čvrste masti poput maslaca i svinjske masti bili su najgori izbor za LDL", dodaje.

On i njegovi kolege ističu da njihov pristup ima ograničenja, a to treba imati na umu pri tumačenju rezultata - oni su se usredotočili na razinu lipida, a ne na ishode bolesti.

13.10.2018. 09:01:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh