Kandidati otkrivaju donatore, zajedno će potrošiti preko 30 milijuna kuna
Najbolji financijeri su same stranke, a slijede ih privatnici i entuzijastični građani
Nezavisni predsjednički kandidat Nadan Vidošević prvi je objavio privremeno izvješće o financijskim troškovima svoje kampanje, prema kojem je do sada putem donacija prikupio oko 3,7 milijuna kuna, a od 2. rujna do 16. prosinca u kampanji je ukupno potrošio gotovo 3,5 milijuna kuna.
Uplatama do 50 tisuća kuna, Vidošević je prikupio gotovo 492 tisuća kuna od fizičkih osoba te 877 tisuća kuna od pravnih osoba - što je ukupno 1,4 milijuna kuna. Građani su na njegov račun uplatili 1,4 milijuna kuna, dok je donacijama između 90 i 200 tisuća kuna od tvrtki prikupljeno 300 tisuća kuna. Donacijama višim od 200 tisuća prikupljeno je 664 tisuća kuna.
Među donatorima su Hanžek Nikola iz karlovačke Lana tiskare koji je donirao 100 tisuća kuna te Goran Foretić iz tvrtke Comuputers system koji nije želio iznijeti donirani iznos. Napomenuo je kako je danas prvi puta upoznao Vidoševića, dodavši kako tog kandidata podržava jer smatra da može pomoći u gospodarskoj bitki koja predstoji Hrvatskoj.
Vidoševićev konkurent, Ivo Josipović, najavio je da će svoj privremeni financijski izvještaj o troškovima kampanje objaviti u petak, 18. prosinca. Šef njegovog izbornog stožera Mirando Mrsić rekao je za Jutarnji kako je glavninu novca osigurao SDP i to 1,7 milijuna kuna. Od ostalih donatora do sada je dobio 528 tisuća kuna, pri čemu je najveći pojedinačni donator Josipovićeve izborne kampanje tvrtka Dioki u vlasništvu Robeta Ježića.
Mrsić kaže kako je u razdoblju od 19. studenoga do 17. prosinca Josipović za kampanju potrošio 2,3 milijuna kuna, a planira potrošiti još toliko. Na Josipovićevom popisu donatora nalazi se još šest tvrtki čije donacije ukupno iznose 71 tisuću kuna, dok je od fizičkih osoba dobio ukupno 257 tisuća kuna donacija.
S dvostruko manjim ukupnim iznosom navodno raspolaže HNS-ova kandidatkinja Vesna Pusić, koja će svoj preliminarni izvještaj u petak predati DIP-u i objaviti na svojim web stranicama. Najveća stavka u rashodima kampanje Vesne Pusić je televizijsko oglašavanje, a najveći iznos tog novca pokriva stranka, doznaje Jutarnji od glasnogovornika kampanje Borisa Blažekovića.
Kampanju Andrije Hebranga pak financira isključivo HDZ uz pomoć dvaju privatnih donatora koji su ukupno uplatili 40 tisuća kuna. Hebrang do kraja kampanje namjerava potrošiti oko 6,5 milijuna kuna što upućuje na iznimno dobro napunjen račun njegove stranke.
Međutim, najveće nedoumice pojavljuju se oko kampanje sveprisutnoga Milana Bandića. Javnost i mediji pitaju se tko iza njega stoji i koju ulogu u financiranju imaju Grad Zagreb i Holding. Enigma o zagrebačkom gradonačelniku bi trebala biti riješena 20. prosinca do kada kandidati prema zakonu moraju DIP-u dostaviti privremene financijske izvještaje.
Novi komentar