« Biznis
objavljeno prije 12 godina i 5 mjeseci
TROŠIII

Kako razlike mogu ujediniti raznoliku zajednicu potrošača?

Zajednice mogu napredovati kada članovi zajednice ovise jedni o drugima radi međusobnog dijeljenja cijenjenih ekonomskih i društvenih resursa

Kako zajedno trošiti na najbolji način
Kako zajedno trošiti na najbolji način (Arhiva)
Više o

napredak

,

potrošači

,

zajednica potrošača

Zajednice koje rastu i razvijaju se mogu prevladati svoje sukobe i podjele te povećati svoju unutarnju raznolikost bez gubljenja vlastitog osjećaja kolektivne pripadnosti, navodi se u novoj studiji objavljenoj u časopisu Journal of Consumer Research.

"Potrošačke zajednice su skupine ljudi ujedinjenih zajedničkom strašću. Stalni je izazov takvoj zajednici njihov neprekinuti angažman, a ta se kolektivna tijela mogu destabilizirati zbog razlika koje nastaju tijekom njihovog razvoja. Naše istraživanje pokazuje kako su članovi jedne zajednice trkača koristili socijalne i ekonomske resurse za prevladavanje takvih razlika", pišu autori Tandy Chalmers Thomas s američkog sveučilišta Queen's University  te Linda L. Price i Hope Jensen Schau, oboje s University of Arizona.

Autori su proučavali zajednicu za trčanje na duge staze, koja je tijekom protekla tri desetljeća izrasla iz male skupine kojom su dominirali muškarci u veliku zajednicu s masovnim sudjelovanjem raznih članova. Budući da su trkači naučeni cijeniti raznolikosti, robu i usluge za njihovu zajednicu pruža više tvrtki. Osim toga, različite vrste trkača međusobno dijele razne društvene resurse, kao što su socijalne razlike, društveni statusi, zajedničke vrijednosti i osjećaj pripadnosti.

Ovi rezultati istraživanja mogu biti zanimljivi za tvrtke kao što su FacebookPinterest i YouTube čiji primarni poslovni model uključuje mrežnu zajednicu, te velike brandove s ​​pripadajućim potrošačkim zajednicama, kao što su AppleNike i Lululemon, odnosno bilo kog zainteresiranog za mobiliziranje društvenih resursa radi poticanja širokog sudjelovanja ljudi u političkim i dobrotvornim  kampanjama te onima koji žele zaposliti i zadržati donatore i volontere.

"Velike i raznolike zajednice doživljavaju napetosti jer svaki od njihovih drugačijih tipova članova traži nešto drugo od te zajednice i njihove želje često dovode do sukoba. Međutim, ta napetost ne mora dovesti do sukoba, podjela i nestanka zajednice. Naprotiv, zajednice mogu napredovati kada članovi zajednice ovise jedni o drugima radi međusobnog dijeljenja cijenjenih ekonomskih i društvenih resursa", zaključuju autori.

Izvor: www.znanost.com

22.08.2012. 10:34:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh