« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 4 godine i 2 mjeseca
EH, DA... :)

Kako nam ekrani upropaštavaju život

Plava svjetla (kako se nazivaju svjetla ekrana pametnih telefona, tableta i računala) smanjuju izlučivanje melatonina, hormona koji regulira san i cirkadijski ritam

Loša ideja
Loša ideja (Arhiva)
Više o

cirkadijski ritam

,

ekrani

,

plavo svjetlo

Ekrani pametnih telefona, tableta i računala mogu poremetiti cirkadijski ritam što na koncu može utjecati na zdravlje i izazvati metabolički poremećaj, dijabetes, pretilost,  poteškoće s pamćenjem pa čak i tumore. 

Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu Cell Reports, a stručnjaci se nadaju da će pomoći u liječenju migrene, nesanice, jet lega i poremećaja cirkadijskog ritma.

"Moderan način života, izloženost svjetlima ekrana noću, remeti naš unutarnji ritam i ima neslućene posljedice na zdravlje", objašnjava autor studije, profesor Satchidananda Panda. 

Tijelo ima svoj unutarnji, biološki ritam koji prati izmjenu dana i noći. Znamo ga pod nazivom cirkadijski ritam ili ciklus spavanja i budnosti. Unutarnji sat pomaže nam regulirati stanje budnosti i stanje sna. Svaka stanica, svaki organ ovisi o tom unutarnjem satu. Da bi on radio kako treba moramo organizmu osigurati redovit i uredan san.

Plava svjetla (kako se nazivaju svjetla ekrana pametnih telefona, tableta i računala) smanjuju izlučivanje melatonina, hormona koji regulira san i cirkadijski ritam. 

U najdubljem sloju očne mrežnice nalaze se svjetlosno osjetljive stanice koje djeluju poput piksela u digitalnoj kameri. 

Kada su izložene svjetlu, unutar njih se kontinuirano regenerira protein melanopsin, signalizirajući mozgu razine ambijentalnog svjetla kako bi onda on regulirao svijest, spavanje i budnost.

Melanopsin igra ključnu ulogu u usklađivanju našeg unutarnje ritma. Nakon što je deset minuta osvijetljen, prekida lučenje hormona melatonina koji je odgovoran za spavanje.  

Za razliku od ostaih stanica u oku, melanopsinske stanice reagiraju sve dok svjetlost traje ili čak nekoliko sekundi dulje. To nije dobro jer su naši cirkadijski ritmovi napravljeni tako da odgovore samo na dugotrajno osvjetljenje.

01.12.2018. 15:44:20
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh