« Znanost
UDAR ASTEROIDA

Jesmo li spremni za opasne asteroide koji prijete Zemlji?

Govore li nam svemirske agencije istinu o potencijalno opasnim kometima i imamo li dovoljno razvijenu tehnologiju da spriječimo katastrofu?

Fotografija vijesti

asteroid zemlja

udar asteroid

kometi

Asteroid veličine omanje američke savezne države pribiližava se našem planetu i više ga ništa ne može spriječiti da za 10 dana uništi sva živa bića na površini..

Ne, ovo nije uvod klasičnog holivudskog filma katastrofe, već sasvim realna mogućnost s kojom će se stanovnici Zemlje prije ili poslije morati suočiti.

Ipak, ne brinite, nismo baš toliko bespomoćni kako nas filmovi često uvjeravaju. Ako je vjerovati izvješću NASA-e, ta se agencija upravo sprema testirati posljednji prototip letjelice koja bi, u slučaju da neki asteroid doista neumoljivo krene prema Zemlji, bila lansirana da se sudari s njime i skrene ga s kursa.

U najpoznatijem holivudskom filmu katastrofe, Armageddonu, Bruce Willis pokušava izbušiti rupu u asteroidu kako bi ga raznio bombom.

U stvarnom životu, misija nazvana Don Quijote lansirat će dvije letjelice, od kojih će se jedna zaletjeti iznimno velikom brzinom u jedan od testnih asteroida kako bi mu pokušala promijeniti putanju, a druga će snimati cijelu stvar i pokušati prikupiti što je više moguće podataka za buduće slične misije.

Jedna od vjerojatnih meta za ovu testnu misiju jest asteroid 99942 Apophis, promjera 500 metara, koji ima šansu 1 naprema 250.000 da udari u Zemlju 2036. godine.

Nasa je odlučila otkriti detalje ove misije kako bi smirila uzavrele strasti i rasprave na Internetu o tome kako komet Elenin, otkriven u prosincu prošle godine, juri prema sudaru sa Zemljom, a da NASA tajno radi na misiji presretanja.

Neki od dežurnih katastrofičara već su predvidjeli kako bi se pri udaru u površinu našeg planeta podigla prašina koja bi zamračila sunce na tri tjedna te Zemlji promijenila orbitu.

NASA odbacuje sve ove teorije zavjere i tvrdi kako Elenin nikada neće doći Zemlji na udaljenost manju od 35 milijuna kilometara. Možemo se samo nadati da znaju o čemu govore.

18.08.2011. 18:19:00