« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 22 dana i 18 sati
SAVJETI

Jedite sporo, dobro je za liniju!

Osobe koje brže jedu i lakše nakupljaju kilograme, imaju širi struk i masne naslage u odnosu na one koji jedu sporije.

Jedite zdravo... i polako :)
Jedite zdravo... i polako :) (Arhiva)
Više o

sporo jedenje

Vrlo je bitno ono što jedemo, no posljednje istraživanje bacilo je dodatno svjetlo na naše obroke - osim sadržaja na tanjuru koji ćemo konzumirati, nije svejedno ni kojom brzinom jedemo.

Japanski stručnjaci proveli su petogodišnje istraživanje u kojem su sudjelovale 1,083 odrasle osobe.

Sudionici istraživanja podjeljeni su u tri grupe prema tome kojom brzinom konzumiraju hranu, sporo, normalno ili brzo. Na početku istraživanja sudionici su ispunili upitnike u kojima su odgovarali na pitanja o svojim prehrambenim navikama i zdravstvenim stanjima. 
Svi su bili bez zdravstvenih poteškoća i bez problema s metabolizmom, kolesterolom, visokim krvnim tlakom i sl.

Nakon pet godina, 84 sudionika istraživanja imali su dijagnosticirane probleme s metabolizmom, a povezalo ih se brzinom konzumacije obroka, piše časopis Circulation.

Osobe koje su najbrže jele imale su za 89 posto veći rizik da obole od metaboličkog sindroma u odnosu na one koji jedu normalnom brzinom, što znači da dobro prožvaću zalogaje i jedu do sitosti.

Tek 2.3 posto onih koji jedu normalno ili sporo oboljeli su od metaboličkog sindroma, dok ih je 11.6 posto oboljelih među onima koji jedu brzo.

Pokazalo se da osobe koje brže jedu i lakše nakupljaju kilograme, imaju širi struk i masne naslage u odnosu na one koji jedu sporije.

Kada jedemo prebrzo, ne dajemo našem tijelu dovoljno vremena da osjeti kada je sito i pošalje signal da je vrijeme za prestanak s konzumacijom zbog čega pojedemo znatno više količine hrane nego nam je zaista i potrebno te nastaju "zalihe" u vidu masnih naslaga.

Više žvakanja znači i više potrošenih kalorija i manje nakupljanja masnih naslaga, jedan je od zaključaka japanskih istraživača.

26.06.2019. 15:02:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh