« Kultura
objavljeno prije 4 godine
NAJAVE

Izložba Gaming Playground 2

Tehnički muzej Nikola Tesla i Radiona - Zagreb Makerspace pozivaju na izložbu "Gaming Playground 2 - Igra kao poticaj na promišljanje

TMNT
TMNT (Arhiva)
Više o

TMNT

,

Gaming Playground 2

Izložba se može razgledati u Tehničkom muzeju Nikola Tesla, Savska cesta 18, Zagreb, STALNI POSTAV, u periodu od 26. studenog do 10. prosinca 2020.

RADNO VRIJEME IZLOŽBE: utorak - petak od 9 do 17 sati, subota i nedjelja 9 do 13 sati, ponedjeljkom i praznikom zatvoreno

Za razgled izložbe vrijedi ulaznica za zbirke Muzeja.

Tehnički muzej Nikola Tesla i Radiona - Zagreb Makerspace pozivaju na izložbu "Gaming Playground 2 - Igra kao poticaj na promišljanje, igra kao pravo na dokolicu" koja se može pogledati u TMNT od 26. studenoga do 10. prosinca 2020. u radno vrijeme muzeja. 

Već dugi niz godina raste mi uvjerenje da civilizacija nastaje i razvija se u igri i kao igra.
- Johan Huizinga, Homo Ludens (1938.)

Nakon pet godina Radionin kolektiv vraća se temi igraćih naprava i konceptima igrivosti u širokom kontekstu retro igara, konzola, uređaja, kutija i robota te promišljanja načina na koji razvijamo i vidimo pojam igre.

Lab se ovime također vraća i teoretičaru Johanu Huizingi koji u svojoj knjizi Homo Ludens (1938.) razmatra različita polazišta prema koncepcijama, načinima, pojavama i mjestima za razvijanje i prakticiranje igre kroz raznovrsne spektre otjelovljene u oblicima nekih ritualnih i društvenih komponenti. Predstavljeni autori radova to nastoje pratiti u spektru od dječje igrivosti do 'odraslog' senzibiliteta za igru i razvijanje imaginacije.

Sam koncept igre, kako autor navodi, pokazuje „urođenu ljudsku potrebu za ritmom, skladom, promjenom, izmjenom, kontrastom i vrhuncom" radnje slijedeći svoju dramaturgiju. Stoga je jasno da igra kao spekulativna forma suvereno vlada velikim teritorijem ljudskog uma i narativima dramaturške imaginacije.

Igra tako može biti inovativno istraživanje zakucima vlastitoga uma i kreativnosti, zatim dokolica i pravo na dosađivanje, čemu sve rjeđe u današnje doba svjedočimo, dok nam kulturna povijest znanosti upravo zorno pokazuje važnost igre i dokolice za pronalaske mnogih znanstvenih otkrića u fizici, kemiji, biologiji, matematici i humanistici. Umjetničke prakse bez te se komponente ne bi mogle razvijati jer su upravo ritmičnost, struktura, oblik i pokret svojevrsne leće koje zrcale ideje igre 'na platno' - klasično ili digitalno.

Kako Huizinga navodi da u svakoj igri postoji nešto 'što igra' i zapravo kroz sam taj proces nadilazi neposredne životne potrebe, ono daje značenje svakoj radnji, bila ona odigrana ili proživljena. Sva igra nešto znači, navodi autor, te ukoliko taj aktivni princip koji čini samu bit igre nazovemo nekom vrstom "instinkta", time zapravo ne objašnjavamo ništa. Dok s druge strane, ako taj trenutak igrivosti nazovemo "umom" ili "voljom", izgovaramo daleko previše te pretjerujemo u samo-analizi jednostavnog procesa. S koje god strane promatrali taj proces, prema Huizingi sama činjenica da igra ima svoje značenje, implicira nematerijalističku kvalitetu u prirodi same stvari. 

Radionin kolektiv sa svojim gostima na svoj lucidni način sudjeluje u procesima zajedničkog stvaranja, ko-kreiranja i istovremeno otvara teritorije različitih tumačenja i prava koje imamo na igru.

Gaming Playground 2 ne bavi se pomodnim trendovi gaminga koji se izmjenjuju velikom brzinom te oslanjaju još brže na odbacivanje tehnologije, već želi ukazati na potrebe vlastitog stvaranja i izražavanja kroz dizajn objekata, obrade digitalnih podataka, dizajniranje hardvera, zatim na istraživački proces te motorički rad rukama i materijalom. Ni ovog puta lab ne bježi od demistificiranja tehnologije, 'rastvaranja utrobe mašine' i refleksije na efemernost odbačene tehnologije koja i dalje postoji kroz evociranja sjećanja na djetinjstvo te prve igre i konzole. 

Posebnu inspiraciju autori pronalaze u jednostavnim retro objektima iz prošlosti kao reminiscencijama na romantičnu i skromnu varijantu razvijanja igara od odbačenih predmeta iz okoline ili objektima koji su izgubili svoju sadržajnu upotrebu. Na taj način, autori kopaju po svojoj prošlosti evocirajući uspomene vezane uz prve igre, uzbuđenje koje iz toga proizlazi te omogućuju sebi i posjetiteljima trenutke i prostore osobne slobode igre.

Izlažu: Laura Abramović, Paula Bučar, Matej Domladovac, Deborah Hustić, Davor Jadrijević, Goran Mahovlić, Tomislav Mikić, Mario Pavlić, Damir Prizmić, Vedran Relja, Ivan Ugrin, Jurica Zrna

Gosti: Albert Gajšak (CircuitMess), Ivan Decker (Gradionica), David & Tihomir Zovko (e-radionica)
Kustosica: Deborah Hustić
Dizajn: Ivan Klisurić & Damir Prizmić
Za izdavača: Markita Franulić
Tisak: Kerschoffset
Organizator: Tehnički muzej Nikola Tesla, Radiona - Zagreb Makerspace (https://radiona.org/)
Podržali: Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske

27.11.2020. 11:30:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh