« Hrvatska
objavljeno prije 14 godina i 10 mjeseci
PROBLEMI I POMOĆ

Iz HŽ-a odlazi još 1000 ljudi, čeka se pomoć iz EU

POGLEDAJTE VIDEO - Kalmeta je priznao da problem stvaraju projekti, bolje rečeno nedostatak projekata iz kojih se mogao izvući novac Europske unije

(Goran Mehkek/Cropix/Infopunkt)
Više o

GSV

,

Hrvatske željeznice

,

Ivica Mudrinić

,

Gospodarsko-socijalno vijeće

,

Božidar Kalmeta

,

Branimir Jerneić

''Željeznicama je potrebno restrukturiranje i ulaganje kako bi se osigurao njihov opstanak. Ali svjesni smo da novac za ulaganja više ne može dolaziti iz proračuna nego se moramo osloniti na pretpristupne i pristupne fondove Europske unije", rekao je ministar mora, prometa i veza Božidar Kalmeta nakon sjednice Gospodarsko-socijalnog vijeća na kojem je jedina točka dnevnog reda bila pomoć željeznicama.

''Od 2003. do danas iz željeznica je otišlo 3.300 ljudi zbog smanjenja izdataka, a sada se očekuje ukidanje još 1.000 radnih mjesta", najavio je resorni ministar.

Ministar je napomenuo kako su u zadnje dvije godine za željeznice samo iz proračuna smanjena izdavanja za 750 milijuna kuna.

Kalmeta je priznao da problem stvaraju projekti, bolje rečeno nedostatak projekata iz kojih se mogla izvući određena količina novca iz europskih fondova.

 

Predsjednik uprave HŽ infrastrukture Branimir Jerneić najavio je da su ovogodišnje investicije vrijedne između 700 i 750 milijuna kuna, a nakon 2012. godine očekuju nas sredstva od 350 milijuna eura, što su nepovratna sredstva EU-a izdvojena samo za željeznice.

Spomenuti su neki projekti koji su u fazi realizacije poput obnove željeznice Vinkovci-Tovarnik i pruge Okučani-Novska te zamjena sustava osiguranja na zagrebačkom Glavnom kolodvoru što će se financirati sredstvima iz EU.

Kalmeta je otvoreno progovorio o problemima hrvatskih željeznica rekavši da je sustav zaista zastario i preskup. Uzroci su zapuštenost ali i Domovinski rat nakon kojeg mnoge robe umjesto željezničkim, putuju drugim pravcima.

''Potrebno je da željeznička infrastruktura postane izvozni proizvod jer će se, prema predviđanjima iz EU, gustoća prometa u idućih nekoliko godina povećati za 50 posto", izjavio je Kalmeta dodavši da danas sve veće luke povećavaju promet, a razvoja luka nema bez usporednog razvoja željeznica.

Član GSV-a Ivica Mudrinić istaknuo je da je potrebno osigurati da domaće tvrtke poput Đure Đakovića, Gredelja i Končara imaju ulogu u poslovanju HŽ-a. (Infopunkt/metro-portal)

22.03.2010. 17:49:15
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh