« Biznis
objavljeno prije 2 godine i 7 mjeseci
EU FONDOVI

I ove godine potpore vinarima

Natječaji se očekuju u proljeće, a izmjene Nacionalnog programa pomoći sektoru vina

Vinari, spremite se...
Vinari, spremite se... (Arhiva)
Više o

EU fondovi

,

vinari

,

vinarija

U razdoblju od 18. do 23. veljače (samo pet dana) trajalo je  savjetovanje s javnošću za nacrt izmjena i dopuna Nacionalnog programa pomoći sektoru vina za razdoblje od 2019. do 2023. godine. Sukladno objavljenom savjetovanju, izmjene se očekuju u kriterijima rangiranja za mjeru Restrukturiranje i konverzija vinograda te za mjeru Ulaganja u vinarije i marketing vina.

Novi prijedlog bodovanja za mjeru Restrukturiranje i konverzija vinograda:

Br. Prioritetni kriteriji
Broj bodova
 
Najviše Postotak
1. Zamjena postojećeg sortimenta preporučenim autohtonim sortama
___________________________________________
Zamjena postojećeg sortimenta ostalim preporučenim sortama

4
_____

3
4 20%
2. Premještanje vinograda na područja koja daju bolju kvalitetu grožđa (na nagibima) 4 4 20%
3. Podnositeljima prijave koji su u sustavu ekološke proizvodnje 3 3 15%
4. Ulaganje na područjima s prirodnim ili ostalim posebnim ograničenjima 2 2 10%
5. Premještanje vinograda uvjetovano izgradnjom infrastrukture ili izmjenama prostornog plana 1 1 5%
6. Mladi poljoprivrednik, odnosno osoba starija od 18 i mlađa od 40 godina (na dan podnošenja Prijave) koja posjeduje odgovarajuća stručna znanja i vještine te je po prvi put na poljoprivrednom gospodarstvu postavljena kao nositelj poljoprivrednog gospodarstva 3 3 15%
7. Podnositelj prijave koji nije koristio sredstva iz Nacionalnog programa 3 3 15%
  UKUPNO   20 100%

U novom prijedlogu bodovanja briše se kriterij prilagodbe postojećih vinograda novim tehnikama upravljanja vinogradom, dok se uvodi potpuno nova kategorija - Podnositelj prijave koji nije koristio sredstva iz Nacionalnog programa. Iz samog savjetovanja kao i iz odgovora nadležnih institucija na komentare u ovom trenutku još uvijek nije razvidno odnosi li se ovaj kriterij samo na dosadašnju prijavu na mjeru Restrukturiranje i konverzija vinograda ili na bilo koju od dostupnih mjera.

Novi prijedlog bodovanja za mjeru Ulaganja u vinarije i marketing vina:

Br. Prioritetni kriteriji
Broj bodova
 
Najviše Postotak
1. Operacije koje doprinose povećanju učinkovitosti u korištenju energije u poljoprivredi i preradi (fokus područje 5B)
___________________________________________
Operacije koje doprinose promjeni energetskog razreda za dva i više razreda / izgradnja novog objekta prerade minimalno razreda B
___________________________________________
Operacije koje doprinose promjeni energetskog razreda za jedan razred
___________________________________________
Operacije koje uvode ekološki održive postupke kod upravljanja sirovinama i/ili recikliranju otpada
4

_____
3


_____
2

_____
1
5 25%
2. Podnositelji prijave koji su u sustavu proizvodnje grožđa i vina sa zaštićenom oznakom izvornosti 4 4 20%
3. Mladi poljoprivrednik, odnosno osoba starija od 18 i mlađa od 40 godina (na dan podnošenja Prijave) koja posjeduje odgovarajuća stručna znanja i vještine te je po prvi put na poljoprivrednom gospodarstvu postavljena kao nositelj poljoprivrednog gospodarstva 3 3 15%
4. Ulaganje na područjima s prirodnim ili ostalim posebnim ograničenjima 2 2 10%
5. Podnositelji prijave koji su u sustavu ekološke proizvodnje grožđa i/ili vina 3 3 15%
6. Podnositelj prijave koji nije koristio sredstva iz Nacionalnog programa 3 3 15%
  UKUPNO   20 100%

U novom prijedlogu bodovanja detaljnije je pojašnjen kriterij koji se odnosi na pozitivne učinke projekta u smislu uštede energije, globalne energetske učinkovitosti i ekološki održivih postupaka. Također se uvodi potpuno nova kategorija Podnositelj prijave koji nije koristio sredstva iz Nacionalnog programa. U ovom bodovanju također nije razvidno odnosi li se ovaj kriterij samo na dosadašnju prijavu na mjeru Ulaganja u vinarije i marketing vina ili na bilo koju od dostupnih mjera.

Kriterij redoslijeda zaprimanja potpune prijave 

S obzirom na iskustva iz prethodnih natječaja u kojima su mnoge projektne prijave imale identičan broj bodova i nije se mogla napraviti razlika među njima (jer takva kategorija nije postojala u Nacionalnom programu, Pravilnicima i Natječajima), u ovim izmjenama predlaže se novi način rangiranja projektnih prijava koje imaju identičan broj bodova. Naime, ukoliko ukupna vrijednost prihvatljivih prijava s istim brojem bodova premašuje dostupni proračun za mjere Restrukturiranje i konverzija vinograda odnosno Ulaganja u vinarije i marketing vina, primjenjuje se dodatno rangiranje prema redoslijedu potpune prijave u Agenciju za plaćanja.

Prihvatljive aktivnosti za mjeru Restrukturiranje i konverzija vinograda

-    ulaganja vezana uz zamjenu sorte/sorata i/ili premještanje vinograda (aktivnosti vezane uz krčenje vinograda koji se rekonstruira, pripremu tla, sadnju ili cijepljenje novog, rekonstruiranog vinograda), ulaganja prihvatljiva u okviru poboljšanja vinogradarskih tehnika upravljanja vinogradom (aktivnosti vezane uz promjenu gustoće sklopa vinograda, promjenu potporne strukture i promjenu nagiba/razine vinograda, izgradnja antierozijskih sustava, terasa i zidova, tehničke instalacije u restrukturiranom vinogradu, uvođenje ili unapređenje sustava navodnjavanja)

Prihvatljive aktivnosti za mjeru Ulaganja u vinarije i marketing vina:

-    troškovi izgradnje/poboljšanja, stjecanja (kupnje) nepokretne imovine radi prenamjene u vinarije i/ili prezentacijske i/ili prodajne objekte, troškovi kupnje novih strojeva i opreme, opći troškovi povezani s izgradnjom/poboljšanjem, stjecanjem nepokretne imovine i troškovima kupnje novih strojeva i opreme, troškovi kupnje ili razvoja računalnih softvera i kupnje patenata, licencija i autorskih prava te registracije zajedničkih žigova

Prihvatljive aktivnosti za mjeru Informiranje su:

-    informativne kampanje, sudjelovanje na događanjima, sajmovima i izložbama od nacionalnog značaja ili od značaja za Europsku uniju, oglašavanje u medijima na tržištu država članica, izrada i distribucija informativnih materijala za tržište država članica, administrativni troškovi i troškovi osoblja korisnika

Informativne aktivnosti su prihvatljive ukoliko se provode u okviru: informativnih kampanja koje se mogu provoditi u institucijama, a mogu biti i audio-vizualne, događaja, sajmova i izložbi koje okupljaju barem sudionike iz države članice na koju se projekt odnosi i na kojima korisnik sudjeluje, u vidu informativnih štandova ili organiziranja konferencije.

Prihvatljive aktivnosti za mjeru Promidžba su:

-    oglašavanje u medijima na tržištima trećih zemalja, odnosi s javnošću, promocija i marketing kroz: organiziranje informativnih putovanja u Hrvatsku za novinare i stručnjake u sektoru vina iz trećih zemalja, promidžba imidža Hrvatske u trećim zemljama održavanjem vinskih manifestacija, degustacija za trgovce i potrošače, promotivne prodaje u trećim zemljama, aktivnosti koje se odnose na odnose s javnošću, pressice, druge aktivnosti vezane za odnose s javnošću i troškovi agencija za odnose s javnošću koje se provode u trećim zemljama ili su usmjerene za tržište trećih zemalja, izrada promotivnih materijala za tržišta trećih zemalja i distribucija, sudjelovanje na međunarodnim sajmovima i drugim međunarodnim događanjima na tržištima trećih zemalja, administrativni troškovi i troškovi osoblja korisnika.

Sudeći po savjetovanju i objavljenim izmjenama i dopunama Nacionalnog programa, a prema planiranom rasporedu provedbe mjera, natječaji su već trebali biti objavljeni, što znači da kasne i da ih ih (valjda) očekujemo uskoro.

Više o natječaju Restrukturiranje i konverzija vinograda vina možete pronaći ovdje.

Više o natječaju Ulaganja u vinarije i marketing vina možete pronaći ovdje.

Više o natječaju Informiranje u državama članicama možete pronaći ovdje.

Više o natječaju Promidžba na tržištima trećih zemalja možete pronaći ovdje.

Više informacija o ostalim natječajima možete pronaći ovdje ili nas možete kontaktirati na brojeve telefona 01 5806 307 i 01 5806 308. 

29.04.2022. 11:30:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh