« Lifestyle BODY&SOUL
objavljeno prije 7 mjeseci i 17 dana
EKRANI, EKRANI

Hrana koja će vam spasiti oči

Smanjenje vremena provedenog ispred ekrana sigurno će pomoći, ali ekrani su svugdje i, ovisno o profesiji, ne moguće ih je izbjeći.

Spasite oči!
Spasite oči! (Arhiva)
Više o

mobitel

,

računalo

,

plavo svjetlo

Dan bez mobitela ili računala većini je ljudi potpuno nezamisliva pojava. Međutim, tehnologija sa sobom nosi i simptome poput čestog umora, bolova u očima i glavobolja. Možda patite od naprezanja zbog plavog svjetla koje dolazi s ekrana naših 'gadgeta', a posebice s računala koja su za većinu nas postala nezaobilazan alat na poslu. Da, smanjenje vremena provedenog ispred ekrana sigurno će pomoći, ali ekrani su svugdje i, ovisno o profesiji, nemoguće ih je izbjeći.

No, što možete učiniti? Obogatiti prehranu te zaštititi mozak i vid. 

Kada gledamo u sunčevu svjetlost ili 'bijelo svjetlo' zapravo gledamo u kombinaciju različito obojanih zraka svjetlosti.

Snažno plavo svjetlo koje dolazi s televizora, kompjutera, tableta i mobitela može biti izuzetno štetno za oči i mozak. Naše oči mogu blokirati druge UV zrake, ali vidljiva plava svjetlost može proći kroz mrežnicu oka. 

Postupno dolazi do glavobolja, bolova u očima, poteškoća u fokusiranju, loše kvalitete sna.

Nema boljeg rješenja nego se maknuti od ekrana. No, određeni nutrijenti značajno pomažu u ublažavanju posljedica plavog svjetla. Hrana koja sadrži zeaksantin, lutein I astaksantin štiti oči, a povezana je i sa sprječavanjem glavobolja i umora.

Dobar izvor ovih nutrijenata je zeleno povrće, a zeaksantinom posebno obiluje povrće poput brokule, špinata i kelja. Lutein se nalazi u narančama, mrkvama, paprika, batatu i  tikvi. Astaksantin tj. korisni crveni pigment dolazi u obliku morske hrane poput lososa i škampi.

Ove namirnice možete i kombinirati. Dan je odlično započeti kombinacijom hrane bogate zeaksantinom i luteinom tako da u mikseru napravite zeleni smoothie te ga popijete za doručak.

06.03.2019. 15:01:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh