Google traži nove kolačiće
Google nastavlja potragu za zamjenom za 'kolačiće' koja bi trebala omogućiti kompanijama da kupuju oglasni prostor na temelju pretraživanja korisničkih podatka, ne ugrožavajući privatnost
![Traže kolačiće... Traže kolačiće...](http://metro-portal.hr/img/repository/2021/06/medium/google.jpg)
Google želi do kraja iduće godine obustaviti korištenje 'kolačića' za praćenje u pregledniku Chrome, što bi značilo da kompanije neće moći voditi 'dnevnik' o posjetama internetskih stranica.
'Kolačići' su male datoteke koje program za pregledavanje interneta sprema kada korisnik posjeti određenu internetsku stranicu, što joj omogućuje da ga 'prepozna' prilikom sljedećeg posjeta i ponudi mu ciljane oglase.
Oglašivači, vlasnici internetskih stranica i skupine za zaštitu privatnosti pobunili su se protiv planirane tranzicije, što je natjeralo regulatore u SAD-u, Velikoj Britaniji i drugim zemljama da pomno prate Googleove planove.
Kupci i prodavači oglasnog prostora na internetu proučavaju potencijalne zamjene za kolačiće.
Uključujući mogućnost praćenja korisnika uvjetovanjem pristupa internetskoj stranici podacima o mailu i usvajanje tehnologija koje bi Google, Mozilla i ostali mogli ugraditi u svoj softver.
Googleov prvi prijedlog, Federated Learning of Cohorts (FloC), predviđao je grupiranje korisnika u velike 'košare' koje bi algoritmi formirali na temelju posjeta internetskim stranicama u proteklom tjednu.
Oglašivači bi prikazivali oglase u željenoj košari, ne znajući tko su korisnici ni kakav ih interes veže.
- No, tijekom prošlogodišnjih testiranja, neki su oglašivači otkrili da je FloC manje učinkovit od kolačića za odabir niše korisnika, a sustav je uključivao i rizik otkrivanja povijesti pretraživanja pojedinih korisnika, rekao je direktor Googleovih proizvoda Vinay Goel.
Kompanije u 250 milijardi dolara vrijednom globalnom sektoru internetskog oglašavanja strahuju da će nakon ukidanja kolačića više ovisiti o kupovanju oglasnog prostora Googlea i Facebooka zbog njihovih velikih baza podataka korisnika.
Novi Googleov prijedlog Topics grupira pak svakog korisnika u najviše 14 košara od ukupno 350 mogućih 'košara' koje bi definirali inženjeri, kao što su fitness i putovanja, i to na temelju trotjednog pretraživanja.
Oglašivači bi pri donošenju odluke o prikazivanju oglasa koristili do tri 'košare' po korisniku.
- Pratilo bi se samo pretraživanje na internetskim stranicama koje omogućuju Topics, a korisnici bi mogli otkloniti vezu s temom ili potpuno isključiti tehnologiju, tumači Googleov čelnik, dodavši da će testiranje početi za nekoliko mjeseci.
Razgovor RSS komentara novi komentar ↓
Novi komentar