« Biznis
objavljeno prije 11 godina i 10 mjeseci

Google pokušava spriječiti prodaju

U borbi za Yahoo internetski divovi međusobno se optužuju za monopol

Više o

Google

,

Yahoo

,

Microsoft

Reagirajući na Microsoftovu ponudu za preuzimanje Yahooa, Google je potencijalno spajanje kompanija nazvao agresivnim preuzimanjem i ponudio kompaniji pomoć u obliku partnerstva.

‘Fiksacija Microsoftom’

Telefonski poziv izvršnog direktora Googlea Erica Schmidta direktoru Yahooa Jerryju Yangu u kojem mu nudi pomoć, New York Times je prokomentirao kao Googleovu ‘fiksaciju Microsoftom’. Ako Googleov menadžerski tim ima slabost, onda je to opsesija Microsoftom, piše list. U natjecanju s Microsoftom oko preuzimanja Yahooa, Google bi mogao izgubiti puno, a pitanje je kolika bi mu bila stvarna dobit.

Kako se priča o prodaji Yahooa zahuktala, u posljednjih nekoliko dana s obje strane pljušte optužbe o monopolu. Američki regulatori tržišnog natjecanja u ovom slučaju će s obzirom na veliku Googleovu prednost na tržištu vjerojatno odlučiti u Microsoftovu korist.

Kako navodi Business Week, Google pokriva 56,3 posto svih pretraga interneta u svijetu, a Microsoft i Yahoo zajedno samo 31,5 posto. Analitičari predviđaju da bi Europska komisija mogla nametnuti neka ograničenja kod preuzimanja Yahooa, ali opće je mišljenje da će Microsoftu biti dano zeleno svjetlo.

Alternativne ideje o podjeli kompanije i prodaji pojedinih dijelova različitim kupcima teško da će se realizirati, jer proračuni pokazuju da bi se tim pristupom teško mogao doseći iznos od gotovo 45 milijardi dolara, koliko je ponudio Microsoft. Dosad su kao potencijalni kupci dijelova Yahooa spominjani Time Warner, News Corporation, AT&T i Comcast.

Nakon objave Micosoftove ponude, dionice Yahooa dobile su na vrijednosti, a tehnološki su indeksi na dalekoistočnim burzama porasli.

Borba za oglaseGoogle ima 75-postotni udio u globalnim prihodima od pretraživačkih aktivnosti na internetu, dok bi, prema rezultatima istraživanja, Yahoo i Microsoft zajedno imali otprilike 20-postotni udio.
Procjenjuje se da će zarada od oglašavanja na internetu u idućih deset godina sa 40 milijardi dolara, koliko je iznosila prošle godine, narasti na 80 milijardi dolara godišnje. 

Yahoo još šuti

Bez obzira na silan medijski interes, analize i hipoteze, Yahoo se još nije službeno oglasio o favoritu.

Reuters je jučer objavio vijest u kojoj se navodi da bi  Google mogao imati više šanse kod preuzimanja, prema riječima izvora ‘bliskog strategiji kompanije’. Agencija je došla i u posjed internog dopisa zaposlenicima Yahooa u kojem stoji da ‘apsolutno nikakve odluke nisu donesene i, unatoč onome što neki pokušavaju sugerirati, nikakav proces integracije ne postoji.’ 

Piše: METRO
05.02.2008. 00:08:06
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh