« Film
objavljeno prije 16 godina i 1 mjesec

Gledatelji najviše vole američke filmove

Metro International ispitao je filmski ukus svojih čitatelja

Na filmskom festivalu u Cannesu očekuju se i premijere najnovijih holivudskih blockbustera
Na filmskom festivalu u Cannesu očekuju se i premijere najnovijih holivudskih blockbustera (Reuters)
Više o

Cannes

,

film

Dok su se provodile posljednje pripreme za 61. izdanje prestižnog filmskog festivala u Cannesu, Metro International pitao je svoje čitatelje o njihovom filmskom ukusu. Koliko često odlaze u kino? Vole li više američke ili domaće filmove? Uživaju li u art filmovima? Je li ih uopće briga za Zlatnu palmu?

Prva lekcija: U kino redovito ide 54,7 posto Metroovih čitatelja. Jednom tjedno 11,7 posto, nekoliko puta mjesečno 23,3 posto, a samo jednom njih 19,7. Ne tako često u kino ode 47,3 posto čitatelja, svaki drugi ili treći mjesec njih 22,6, a rjeđe od toga njih 20,1 posto. U kino uopće ne ide 2,7 posto ispitanih.

Važnost festivala

Kakve filmove vole? Najviše američke! Čak 58,6 posto čitatelja preferira američku produkciju, a tek 21,6 više voli domaća ostvarenja. To je još očitije kod mlađe populacije gdje 67,1  posto mlađih od 25 godina i 63,3 posto onih između 25 i 34 godina starosti najradije gledaju američke filmove. Talijani i Francuzi najviše vole svoje filmove, a Portugalci i Nizozemci daju prednost američkim ostvarenjima.

Zbrojimo li interes za američke i domaće filmove, dobivamo 80,2 posto, što znači da ne ostaje previše mjesta za ostvarenja iz ostalih europskih zemalja, Azije i ostatka svijeta.

- Upravo zato su filmski festivali važni, da bi pokazali kako postoje tipovi slika različiti od onih koje smo navikli gledati na televiziji. I vjerovali ili ne, njih nije tako teško pronaći - smatra drugi čovjek festivala u Cannesu, glavni izaslanik Thierry Frémaux.

A što je s art filmovima, koji čine samu osnovu najvećih festivala poput Cannesa, Venecije ili Berlina? Da je to  oznaka kvalitete misli 42,6 posto čitatelja, 28,6 posto ih misli da to uopće nije kriterij zbog kojeg bi trebao pogledati neki film, a samo 9,3 posto smatra ih dosadnima.

A što smatraju dobrim filmom? Ako im film dulje vrijeme ostane u mislima, to je znak dobrog filma za 36,7 posto ispitanih, za 23,5 posto film je dobar ako ih navede na razmišljanje, za 23, 1 posto ako ih opusti, a za 14,2 posto ako zaključe da je vrijedio cijenu karte.

U kino bi češće išlo 75,2 posto gledatelja kada bi ulaznice bile jeftinije, 20,4 posto kada bi filmovi bili bolji,  a 16,7 posto da je bolji izbor.

Žanrovi i izborNa pitanje o omiljenim žanrovima, 30,9 posto čitatelja je izjavilo da najviše voli komedije, 19, 1 posto akcijske filmove, 17,1 posto drame, a 14,1 posto trilere.
Kada biraju film koji će gledati, 41,6 posto se odlučuje zbog glumsca, za 30,5 posto je važno kakve je film dobio kritike, a tek je za 25,6 posto značajno tko je režiser.

Otkrivanje novih filmova

Filmski festival u Cannesu prati gotovo polovica čitatelja Metroa (45,6 posto), ali 58,9 posto neće nužno otići pogledati film koji dobije Zlatnu palmu, a 22,8 posto zapravo i ne zna ime pobjednika. Laureata će uvijek pogledati tek 4,5 posto čitatelja.

- Cannes u velikoj mjeri znači glamur i zvijezde, ali isto tako i otkrivanje novih filmova. Lani je rumunjskog pobjednika ‘4 mjeseca, 3 tjedna i 2 dana’ u Francuskoj pogledalo 400,000 ljudi. Bez te velike nagrade, pogledalo bi ga 40,000! - zaključuje Frémaux.

Hoćemo li ove godine dobiti novog iznenađujućeg pobjednika? Saznat ćemo 25. svibnja!

Piše: Piše: Jerome Vermelin, Metro Francuska
14.05.2008. 02:20:38
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh