« Ekosfera
objavljeno prije 3 godine
NAPOKON :)

Europljani se žele angažirati za okoliš

Studija pokazuje da se 83% Europljana želi osobno angažirati u borbi za zaštitu okoliša

Izgleda da se mijenja...
Izgleda da se mijenja... (Arhiva)
Više o

očuvanje prirode

,

ljudi

,

priroda

Novo Mastercardovo istraživanje o održivosti otkriva da je pandemija uzrokovala značajan porast strasti Europljana prema okolišu. Čak se 83% ispitanika želi osobno angažirati u borbi za zaštitu okoliša u 2021. godini, a preko dvije petine (48%) smatra da je smanjenje njihovog ugljičnog otiska sada važnije nego u razdoblju prije pandemije. Više od polovice (52%) je sada svjesnije utjecaja vlastitih postupaka na okoliš nego prije, a predvode ih generacije Z i Y (58%). Ovo signalizira rastući trend prema ekološki osviještenoj potrošnji i ukazuje na činjenicu da potrošači žele da njihove kupovne navike imaju pozitivan učinak na planet.

Želja za svjesnijom konzumacijom porasla je tijekom posljednjeg desetljeća, no stvarne promjene u stavovima i ponašanjima naglo su nastupile kao izravna posljedica pandemije COVID-19. Kako potrošači postaju svjesniji vlastitih postupaka, gotovo tri od pet njih (58%) vjeruje da bi se tvrtke trebale ponašati na održiviji i ekološki prihvatljiviji način. I ovdje su predvodnici pripadnici generacije Z (62%). Europljani su ujedno identificirali da su smanjenje otpada (39%), rješavanje problema onečišćenja plastikom u segmentu ambalaže i proizvoda (38%) te smanjenje onečišćenja zraka i vode (35%) glavna tri pitanja na koja bi se kompanije trebale usmjeriti, uz suočavanje s pandemijom.

Kao dio sveobuhvatne platforme održivosti, koja uključuje koaliciju Priceless Planet i predanost pomaganju poduzećima i potrošačima da doprinesu zaštiti planeta s ciljem sadnje 100 milijuna stabala, Mastercard je razvio i Mastercard Carbon Calculator zajedno sa svojim strateškim partnerom - švedskim fintechom Doconomy. Ovaj je alat za izračunavanje ugljičnog otiska integriran u globalnu mrežu Mastercarda, a omogućava bankama da se prilagode potrošačima koji žele doprinijeti zaštiti okoliša.

Mark Barnett, predsjednik Mastercarda u Europi, je naglasio: „Nužno je da tvrtke osvijeste svoju ulogu u zaštiti okoliša. Ne samo zato što je to važno potrošačima, nego jer je to ispravno. Ovo je planet svih nas i postoji kolektivna odgovornost za djelovanje. Od početka pandemije zabrinutost za okoliš je eksponencijalno porasla, a tu zabrinutost moraju pratiti naši napori. Nastavljamo istraživati​​ inovativne načine na koje možemo kao kompanija dati značajan doprinos. Također naporno radimo na tome da podijelimo svoje ambicije sa širom mrežom kako bismo ohrabrili druge u poduzimanju ključnih koraka."

Kalkulator ugljičnog otiska omogućava potrošačima da dobiju prikaz emisije ugljika generirane njihovom kupnjom u različitim kategorijama potrošnje. Izračuni se temelje na neovisno provjerenom indeksu Ålanda, a dodatno su unaprjeđeni lako razumljivim ekvivalentima emisije CO2 (poput broja stabala potrebnih za apsorpciju jednake količine ugljičnog diokisda), kao i savjetima o održivijem životu. Potrošači također imaju mogućnost doprinijeti projektima obnove šuma u okviru koalicije Priceless Planet - bilo doniranjem ili korištenjem programa vjernosti njihovih banaka. Banke mogu integrirati ovaj kalkulator u svoje mobilne aplikacije putem novih API-a koji su dostupni na Mastercard Developers.

13.04.2021. 13:41:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh