Djevojka s Madisona u perverzno dobroj krimi seriji
Mini-serija „Top of the Lake" od sedam epizoda predstavlja povratak Jane Campion na rodni Novi Zeland
Ljubitelji televizijskog trilera posljednjih godina mogu birati između američke konfekcije forenzičara i zločinačkih umova, britanskog zlatnog standarda (a la „Umorstva u Midsomeru") i novopečenog skandinavskog noira („Ubojstvo", „Most"). Pojavila se još i francuska „Spirala zločina", međutim kod nas se baš i nije primila pa za one koji vole istraživati drugačije diskurse i ugođaje iznenađenje stiže iz Novog Zelanda i to s jakim autorskim potpisom Jane Campion.
Riječ je o mini-seriji „Top of the Lake" od sedam epizoda koja predstavlja povratak Jane Campion na rodni Novi Zeland, posljednji film koji je tamo snimila ujedno je i najpoznatiji, „Piano", za koji je dobila Oscara za scenarij.
Serija počinje u jezeru pored gradića Laketop u južnom Novom Zelandu u kojem zatječemo 12-godišnju djevojčicu Tui koja je, za razliku od većine sličnih serija, živa, ali u petom mjesecu trudnoće. Očito, riječ je o pedofilskom silovanju,a slučaj dodjeljuju detektivki Robin Griffin (Elisabeth Moss koju znamo kao Peggy Olson iz „Momaka s Madisona") koja se zatekla u rodnom mjestu u posjetu majci oboljeloj od raka.
Istraga o silovatelju uskoro postaje znatno kompliciranija jer djevojčica netragom nestaje, a potraga za njom prvo vodi na farmu njezina oca, okrutnog lokalnog narko bossa Matta Mitchama (Peter Mullan) koji sa svoja dva sina zlostavlja cijeli okrug.
Ljubiteljima žanra, osobito televizijskog trilera s jakim autorskim pečatom, ovo je sasvim dovoljno za opis serije kao kombinacije Lynchovog „Twin Peaksa" i danskog „Ubojstva", međutim „Top of the Lake" niti je toliko ovisna o centralnom kriminalističkom narativu, traženja počinitelja, kao što je slučaj s „Ubojstvom", niti toliko bizarno razvedena kao „Twin Peaks", već kao da fino miksa ova dva suprotstavljena pristupa.
Cijeli tekst o seriji „Top of the Lake" možete pročitati na filmskom portalu Nemilosrdni gadovi.
Novi komentar