Značaj sustava za pomoć pri kočenju
Nesreće s teškim posljedicama za pješake smanjile bi se s ovim sustavima za 13 posto
Kad vozač u kritičnoj situaciji želi zaustaviti vozilo što je brže moguće, obično brzo pritisne papučicu kočnice.
Ali, često je ne pritisne dovoljno jako - što povećava put kočenja. Međutim, u takvim situacijama pomaže sustav za pomoć pri kočenju.
Kod naglog kočenja sustav razvija maksimalnu snagu kočenja u djeliću sekunde i vozilo se brže zaustavi.
Prema podacima Europske komisije, kad bi sva vozila bila opremljena ovakvim sustavima, godišnje bi se broj nesreća, koje uključuju smrtno stradanje pješaka u EU, smanjio za 1100.
Stoga je Komisija predložila obaveznu ugradnju sustava za pomoć pri kočenju u svim automobilima registriranim u Europskoj uniji od 2009. nadalje.
Bosch proizvođačima automobila nudi različita tehnička rješenja koja omogućuju jeftinu ugradnju takvog sustava.
Podaci o nesrećama u Njemačkoj pokazuju da vozači u gotovo 50 posto nesreća nisu dovoljno snažno zakočili.
Prema istraživanjima, uz uporabu sustava za pomoć pri kočenju, prosječni vozač može pri brzini od 100 km/h, u prosjeku smanjiti put kočenja za 7,6 m.
Putuje li vozilo brzinom od 50 km/h, put kočenja se može smanjiti za još 0,7 m.
PrijedlogEuropska komisija je predložila obaveznu ugradnju sustava za pomoć pri kočenju u svim automobilima registriranim u EU od 2009. nadalje.
Analiza statistike o nesrećama pokazuje da bi se broj nesreća s ozbiljnim posljedicama za pješake, mogao smanjiti za 13 posto kad bi sustavi za pomoć pri kočenju bili dio standardne opreme.
Ako je vozilo opremljeno sustavom elektronske stabilnosti ESP, u sustav za pomoć pri kočenju ne treba ugraditi dodatne komponente. Sustav naime prepoznaje naglo kočenje na temelju vrlo brze aktivacije kočnice, pa hidraulična pumpa ESP-a razvija maksimalnu snagu kočenja u najkraćem roku.
Uz odgovarajuće podešavanje softvera, ovaj se sustav hidrauličke pomoći pri kočenju (HBA) na svakom vozilu može prilagoditi stvarnim prilikama tijekom vožnje. (BD)
Novi komentar