« Zagreb
objavljeno prije 14 godina i 7 mjeseci

Zagrebački tramvaj na helsinškim tračnicama

Končarov Crotram od danas u redovnom prometu glavnog grada Finske

Finci do 2016. godine planiraju nabaviti 40 novih tramvaja
Finci do 2016. godine planiraju nabaviti 40 novih tramvaja
Više o

Končar

,

crotram

,

Helsinki

Zagrebački niskopodni tramvaj Crotram od danas mogu redovito koristiti i stanovnici Helsinkija, a Finci, koji će se u njemu imati priliku voziti još puna tri mjeseca, oduševljeni su sofisticiranim tramvajem, njegovom udobnošću i brzinom.

Na probnom roku

Kako na jednom finskom forumu tvrdi Antero Alku, stručnjak za javni prijevoz, Crotram je vrlo dobro prošao u glavnom gradu Finske jer vozi glatkije nego niskopodni Variotram. Alku ima iskustva širom svijeta iz gradova koji imaju tramvaj i ističe da je nivo buke unutar vozila nizak, a prelazak s električne na mehaničku kočnicu ne uzrokuje trzanja.

- Crotram klizi kroz Helsinki, glatko i tiho prolazi zavoje i sigurno ubrzava i koči. Oduševljeni su i vozači, koji kažu da je Crotram vrlo lak za rukovanje i ne traži puno razmišljanja u vožnji kao drugi tramvaji - kaže Alku. No prije no što je zagrebački niskopodni tramvaj stigao u Finsku, u Končaru su ga morali prilagoditi helsinškim uvjetima i njihovoj tramvajskoj mreži. Kako kaže direktor Končara Ivica Bahun, izmijenjeni su i aparati za poništavanje karata, promijenjen je napon i dio informatičke opreme. Nakon prilagodbe tramvaj je razmontiran u dijelove, a u pet kamiona prešlo je put od dvije tisuće kilometara.

U Zagrebu 71. tramvajI dok Finci od danas mogu koristiti svoj prvi Crotram, Zagrepčani će danas dobiti svoj 71. Naime, u 7.30 sati iz tramvajskog spremišta u Dubravi gradonačelnik Milan Bandić će u promet pustiti prvi iz druge serije niskopodnih tramvaja.

- Tim od 24 stručnjaka također je doputovao u Helsinki, gdje su morali nadzirati vožnju i obučavati vozače. Vjerovalo se da samo jedan vozač, Tero Hagberg, zna upravljati Crotramom, no njih ima mnogo više jer smo grupu vozača učili upravljati vozilom. Nakon sastavljanja, tramvaj je mogao sredinom siječnja krenuti u pokusnu vožnju - kaže Bahun.

No niskopodni tramvaj pokazao je i neke nedostatke jer su brdoviti dijelovi Helsinkija jako strmi, zbog čega je potrebno povećati fleksibilnost tramvaja u zglobovima. Potvrdio je to i Bahun, koji se nada da će pobijediti na javnom natječaju i Fincima isporučiti 40 tramvaja. Naime, Finci planiraju u razdoblju od 2009. do 2016. godine nabaviti toliko novih tramvaja, a na javnom će natječaju konkurirati i zagrebački niskopodni tramvaj.

Crotram - svjetski kalibar

- Nadam se da će naš niskopodni tramvaj, koji konkurira tramvajima svjetskih proizvođača, dobiti na natječaju, a to bi značilo i velike financijske dobitke te povećanje izvoza. Njihova je kvaliteta svakako u rangu sa svjetskim kalibrima, a velika im je prednost što su jeftiniji od drugih modela - kaže Bahun napominjući kako su Finci još 2006. zamijetili Crotram.

Piše: jl/mex
21.01.2008. 01:42:00
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh