« Zagreb
objavljeno prije 14 godina i 2 mjeseca
EU FONDOVI

Zagrebački Glavni kolodvor se modernizira

VIDEO - Novi sustav signalno-sigurnosnih uređaja omogućit će bolju protočnost prometa vlakova i smanjit će se vrijeme putovanja

Božidar Kalmeta i Paul Vandoren
Božidar Kalmeta i Paul Vandoren (Damjan Tadić/Cropix/Infopunkt)
Više o

Hrvatske željeznice

,

,

Božidar Kalmeta

,

Glavni kolodvor

,

Branimir Jerneić

HŽ-Infrastruktura potpisala je danas dva ugovora vezana uz projekt "Sustav signalno-sigurnosnih uređaja na Zagreb Glavnom kolodvoru" - ugovor o izvedbi radova potpisan je s konzorcijem koji čine tvrtka Siemens Austrija i zagrebačka tvrtka Elektrokem, a ugovor o nadzoru nad radovima sa španjolskom tvrtkom Tecnica y proyests (TYPSA).

Ukupna vrijednost ugovora je 12,6 milijuna eura od čega je 85 posto nepovratnih sredstava EU-a, iz instrumenta pretpristupne pomoći (IPA), a 15 posto su sredstva iz hrvatskog državnog proračuna.

Predsjednik Uprave HŽ-Infrastrukture Branimir Jerneić je istaknuo da će radovi početi u prvoj polovici 2011., a trebali bi biti završeni krajem 2012. godine. Sustav signalno-sigurnosnih uređaja nudi kompatibilnost s najvećim EU standardima, povećat će sigurnost, brzinu prometovanja te olakšati rad zaposlenicima, kazao je.

Podsjetio je da su signalno-sigurnosni uređaji na Zagreb Glavnom kolodvoru izrađeni između 1936. i 1940., da su tehnički i tehnološki zastarjeli zbog čega je i nužna njihova zamjena.

Novi uređaj omogućit će bolju protočnost prometa vlakova u cijelom zagrebačkom čvorištu, smanjit će se vrijeme putovanja putničkih vlakova, tako da će veliku korist imati i 80.000 putnika koji svakodnevno koriste prigradsku željeznicu.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta istaknuo je kako sama činjenica da se nakon 70-tak godina mijenja signalno-sigurnosni sustav na Glavnom kolodvoru govori o važnosti potpisivanja ugovora.

Kad je u pitanju broj zaposlenih, ali uvijek u dogovoru sa sindikalnim partnerima, zabilježeno je smanjenje, a sve u cilju pripreme HŽ-a za liberalizaciju i konkurenciju koja će doći, rekao je Kalmeta dodajući kako se željeznice se sve više pripremaju, obučavaju, ekipiraju da mogu dobiti sredstva iz pretpristupnih fondova, a kad uđemo u EU iz strukturnih fondova. (hina/metro-portal)

16.11.2010. 17:11:44
    
Novi komentar
nužno
nužno

skrolaj na vrh